Grad i marknadsföring

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Vi är en online-undervisningsinstitution tillgänglig på 3 språk (engelska, spanska och portugisiska) baserat i London men med online-kurser tillgängliga över hela världen.

Varför graden i marknadsföring?

I en global era och med enorm konkurrenskraft måste företagen differentiera sig och förvärva specialiserade personalresurser. Detta behov ökar efterfrågan på högkvalificerade proffs med avancerad marknadsföringsförmåga, starka problemlösningsförmåga och strategiskt och kreativt tänkande.

Graden i marknadsföring från London School of Design och Marketing kommer att vara ett viktigt steg i din karriär, vilket ger dig tre huvudverktyg:

Kunskap: förvärva gedigen kunskap när det gäller koncept, verktyg, modeller och praxis

Färdigheter: förmåga att skapa, planera, genomföra och leda framgångsrika projekt;

Attityd: utveckling av viktiga personliga egenskaper som strategiskt tänkande, metodik, autonomi, flexibilitet och självförtroende.

LSDM Marketing Degree är uteslutande online och finns tillgänglig på engelska, spanska och portugisiska.

London School of Design and Marketing

Där passionen blir ett yrke

ÖVERSIKT ÖVER KURSEN

introduktion

Graden i marknadsföring är utformad för alla som vill förvärva ny kompetens och kunskap om marknadsföring, främja lösningar och förslag om ledning och marknadsföring. Kursen sätter strategiskt och kreativt tänkande i spetsen för marknadsföringshantering genom att utrusta LSDM-studenter med kunskap och förståelse för marknadsföring i affärsmiljöer. Dess höga praktiska komponent gör det möjligt för LSDM-studenter att skapa en ram för marknadsföringsstrategier, processer och tekniker för analys och utvärdering.

Lärandekompetenser

Bachelor of Marketing förbereder yrkesverksamma inom olika områden av marknadsföring och förvaltning, vilket ger avancerad, omfattande, samordnad och stödd högre utbildning på de senaste vetenskapliga och tekniska områdena. LSDM Marknadslicensieringsplanen utvecklades och delades in i tre olika steg:

Steg 1

Den första etappen, som motsvarar kursens första år, syftar till att ge eleverna kunskaper och förståelse av begrepp, verktyg och modeller samt deras respektive relationer i viktiga områdena för marknadsföringskunskap. Det är hoppas att LSDM-studenterna nu kan definiera affärsidéer och problem relaterade till marknadsföringshantering samt tillämpa verktyg och forskningsmetoder. Generellt kommer följande kompetenser att utvecklas:

En djup förståelse för begreppet marknadsföring, dess omfattning och betydelse i dagens värld;

Integration och förståelse av nuvarande managementmodeller, baserad på DDA-trilogin (Diagnos, Beslut, Åtgärd);

Baserat på den fasta diagnosen identifieras möjligheter i Windows;

Diagnostisk balans och marknadsföringsstrategi;

Kalibrering och beslutsfattande av strategier, artikulera mål, segmentering, fokusering, positionering och marknadsföring-mix;

Handlingsplaner fokuserade på genomförandeprinciper, inriktade på individers och organisationers tillfredsställelse, men överensstämde med miljö- och företagsmål.

Steg 2

Den andra etappen, som motsvarar kursens andra år, syftar till att utrusta LSDM-studenter med färdigheter för att hjälpa dem att planera, leda och slutföra projekt som tillämpas på tidigare förvärvad kunskap. LSDM-studenter kommer nu att utveckla forskningsfärdigheter och kunna bygga rapporter om data, idéer, slutsatser och / eller rekommendationer, förbereda kvalitetspresentationer, använda statistiska verktyg för att samla in, analysera och tolka data, utnyttja utvecklingsmöjligheter uppleva nya idéer och beteenden.

Steg 3

Den tredje etappen, som motsvarar kursens tredje år, syftar till att konsolidera kunskapen som förvärvats i tidigare kursenheter och utvecklas med självförtroende, realism och entreprenörskap. Det kommer att vara i detta skede att LSDM-studenter kommer att utveckla sitt slutkursprojekt genom följande kompetenser:

Flexibilitet: att kunna hantera projekt och olika perspektiv;

Självförtroende: Förtroende för egen kompetens och prestanda.

Realism: gör en objektiv bedömning av dina egna förmågor;

Entreprenörskap: förmåga att utveckla och sälja en idé, produkt eller verksamhet;

Ha ett öppet sinne och internationellt tänkande genom att utveckla proaktivt beteende.

Faculty

Fakulteten består av kvalificerade, erfarna och välrenommerade lärare. Förutom den akademiska utbildningen på doktorandnivå presenterar de konsoliderade yrkeskarriärer, som kopplar den akademiska komponenten till arbetsmarknaden.

Tutor Center

LSDM-studenter följs varje vecka genom handledare som består av ett team av handledare som specialiserat sig på marknadsföring med masternivåutbildning och beprövad flerårig erfarenhet. Handledarcentret finns även på engelska, spanska och portugisiska.

Professionella mottagare och utgångar

Graden i marknadsföring riktar sig till studenter, yrkesverksamma, chefer och entreprenörer med ambitionen eller konsoliderad karriär inom marknadsföringsområdet. Marknadsstudie studenter kommer att ha möjlighet att arbeta i kommunikationsbyråer, företag från olika områden av försäljning eller produkt eller service utveckling, marknadsundersökningar, digital marknadsföring och reklam, ta ställning till marknadsföringschefer, reklam, kunder, företagsledare, bland andra.

STRUKTUR

Graden i marknadsföring är 100% online, utformad för att lära sig enligt studerandes tillgänglighet, utan fast schema. Det vill säga, LSDM-studenten definierar när och varifrån man ska få tillgång till innehållet, liksom utvärderingen av prestanda. Endast slutliga papper och en-till-en-presentationer kommer att schemaläggas vid specifika tider och kommuniceras till LSDM-studenter i god tid.

På ungefär 36 månader har LSDM-studenterna genomgått en bachelorgrad i marknadsföring ackrediterad av universitetet för Creative Arts (UCA), ett av de högsta specialiserade universiteten i Storbritannien.

  • Undervisnings- och inlärningsmetoder antagna under kursen:
  • Undervisas på engelska, spanska och portugisiska;
  • Maximalt 3 enheter samtidigt och ett sista projekt;
  • Innehållet i enheten är asynkron och organiseras av veckovisa ämnen;
  • Tutorcentret fungerar som stöd och interaktion för studenten.
  • Online-resurser (t.ex. föreläsningar, seminarier och diskussioner, handledning och sessioner, feedback, underlättande av forum och diskussionsgrupper online, praktiska övningar).
Senast uppdaterad Aug 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Desenvolvida em 2016, a London School of Design and Marketing propõe alterar o paradigma do ensino, proporcionando aos estudantes novos desafios com base nas suas vocações.

Desenvolvida em 2016, a London School of Design and Marketing propõe alterar o paradigma do ensino, proporcionando aos estudantes novos desafios com base nas suas vocações. Läs mindre
london , madrid , Porto + 2 Mer Mindre