Forskarutbildning sciences: specialundervisning - avstånd

University of Nicosia

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Forskarutbildning sciences: specialundervisning - avstånd

University of Nicosia

  • Studier Varaktighet (år): 1,5 år
  • Studie Titel: Utbildningsvetenskap: Specialpedagogik (MED, 3 terminer)
  • Titel Studies Nivå: Master (2: a cykeln Studies)
  • Undervisningsspråk: grekiska
  • Process Studies: Avstånd
  • Minimi Poäng: 30
  • Europeiska minimi Poäng (ECTS): 90

Programbeskrivning

ändamål

Syftet med programmet är tvåfaldig. Å ena sidan, hjälpa eleven att förvärva djupa kunskaper inom området specialisering genom (a) övervakning av utbildningar i en avancerad nivå, (b) studera relevant litteratur, och (c) interaktion med fakulteten och andra studenter. Å andra sidan syftar programmet till att främja forskning färdigheter genom (a) övervakning av specifika kvantitativa och kvalitativa forskarkurser, (b) småskaliga undersökningar i de olika kurserna och / eller utarbeta Examensarbete, och (c) deltagande i seminarier / konferenser för forskningsinnehållet. I allmänhet är det övergripande syftet med programmet för att hjälpa eleven att bli en självständig tänkare och forskare pedagog.

mål

  1. För att bli mer medvetna och känsliga för grundläggande begrepp, principer och modeller av specialpedagogik och (framtida) energiska lärare i den pedagogiska praktiken frågor inom detta område.
  2. Fördjupa innehåll och logik moderna trender, teorier och forskning om specialpedagogik.
  3. Informeras utför om omfattningen och innehållet i de former av särskilda utbildningsbehov hos barnet är föremål för specialpedagogik samt tvärvetenskapliga karaktär i samband med diagnos, tolka och hantera i den moderna skolan.
  4. För att förstå filosofin, nödvändighet och genomförandestrategier för inkluderande undervisning i vanliga skolan och analysera eventuella svårigheter med genomförandet av det aktuella data.
  5. Skaffa nödvändig vetenskaplig bakgrund och kompetens som krävs för att planera och genomföra mikro inom specialpedagogik.
  6. För att möta och bekanta sig med en rad psychotechnikon verktyg används främst av multidisciplinärt team av varje distrikt för att identifiera barn med särskilda undervisningsbehov och för att förstå behovet av att betala en kollektiv insats av specialister i denna riktning.
  7. Att arbeta i den moderna skolan som lärare rapporterar tjänstemän i skolenheten kommer att tjäna genom att ta en aktiv roll i deras undervisning praxis och konsult kollegor mentor roll för att lösa liknande problem (kommer) ansikte barn med särskilda utbildningsbehov i vardagen skolkultur.

karriärmöjligheter

Utexaminerade av programmet har följande alternativ:

  1. 9.1 Att söka chefsposition på skolnivå (t.ex. Manager, Assistant Manager) och / eller ministeriet för utbildning och kultur (t.ex. Inspector).
  2. 9.2 Att arbeta som lärare vid pedagogiska institutet.
  3. 9.3 Förstå akademisk position vid en högskola.

Tillgång till ytterligare studier

Utexaminerade av programmet kan bedriva forskarutbildning.

studieresultat

  1. Fördjupa Baslitteratur av riktning.
  2. Förstå grundläggande begrepp, principer och modeller av riktning och som valt att överföra denna kunskap till skolsammanhang.
  3. Kritiskt granska forskningsresultat i riktning och deras konsekvenser för de problem som skolenheten och utbildningssystemet.
  4. Att identifiera problem i forskarskolan enhetsnivå och systemet och planerar att ta itu med dem.
  5. Kritiskt analysera pedagogiska problem genom att undersöka sociologiska, psykologiska och filosofiska dimensioner och planera åtgärder för att ta itu med dem.
  6. Antag ledarroller i samband med den riktning att förbättra befintliga metoder eller införande av nya rutiner.
  7. För att bidra till att modernisera praxis i riktlinje t.ex. skola administration, undervisningskvalitet, inkluderande undervisning.
  8. Applicera kunskaper som förvärvats för att hantera vardagliga problem, t.ex. utvärdera studenter / system / program, planering och beslutsfattande, kommunikation med interna och externa målgrupper, coachning, utbildning och utveckling.
  9. Utnyttja humankapital i innovation och införande av nya metoder och procedurer.
  10. Att agera som agenter för förändring och innovation och stödja förbättringsarbete.
Denna skola erbjuder program i:
  • Grekisk
University of Nicosia

Senast uppdaterad September 25, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
3 terminer
Deltid
Heltid
Price
Pris
6,840 EUR
Information
Deadline
Kontakta skolan
Locations
Cypern - Nicosia, Nicosia
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakta skolan
Slutdatum Kontakta skolan
Dates
Sept. 2018
Cypern - Nicosia, Nicosia
Sista anmälningsdag Kontakta skolan
Slutdatum Kontakta skolan