Förnybara energikällor för en hållbar utveckling kurs på nätet

Gaia Education

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Förnybara energikällor för en hållbar utveckling kurs på nätet

Gaia Education

"Hållbar energi - energi som är tillgänglig, renare och effektivare-krafter tillfälle. Den växer ekonomier. Den lyser upp hem, skolor och sjukhus. Det ger kvinnor och lokalsamhällen. Och det banar en väg ut ur fattigdom till ökat välstånd för alla. " FN: s hållbar energi för alla

er Energi är den gyllene tråd som förbinder ekonomisk tillväxt, ökad social rättvisa, och en miljö som gör det möjligt för världen att frodas. Utveckling är inte möjlig utan energi och hållbar utveckling inte är möjlig utan hållbar energi.

Detta online program kommer att ge en omfattande översikt av förnybar energi som ett sätt att göra det möjligt för en hållbar utveckling på global nivå. Det kommer att presentera fallet på hur förnyelsebar energi utgör samtidigt en miljö nödvändighet och en ekonomisk möjlighet.

Programmet stöder FN: s hållbar energi för alla initiativ (SE4ALL), som syftar till att ge allmän tillgång till moderna energitjänster; fördubbla den globala förbättringstakten i energieffektiviteten; och andelen förnybar energi i den globala energimixen.

Kursen syftar till att öka kapaciteten hos lokala beslutsfattare, energi / tjänstemän hållbar utveckling och annan personal för att fatta ett välgrundat beslut om vilken teknik för förnybar energi kommer att uppfylla sina egna behov eller behoven hos deras länder, samhällen, byar eller stadsdelar.

Genom en diskussion om viktiga fördelar och lämplighet för en rad olika applikationer, tillsammans med omfattande fallstudier, syftar programmet till att ge en översikt av rena, säkra och hållbara alternativ teknik för att utveckla och erbjuda insikter i hantering av projekt för förnybar energi, från småskalig, genom att större projekt.

Kursens mål

Denna kurs erbjuds i samarbete med Strathclyde University och UNITAR, syftar till att öka kapaciteten hos lokala beslutsfattare, energi / tjänstemän hållbar utveckling och annan personal för att fatta ett välgrundat beslut om vilken teknik för förnybar energi kommer att uppfylla sina egna behov eller behoven hos deras länder , samhällen, byar eller stadsdelar. Det ger en översikt av ren, säker och hållbar teknik alternativ och ger insikter i förvaltningen av projekt för förnybar energi, från småskalig, genom att större projekt.

I slutet av kursen ska deltagaren kunna:

  • Bestäm hur förnybar energi teknik kan hjälpa till att driva en hållbar utveckling
  • Diskutera den roll som energi spelar för att föra Sustainable Development Goals
  • Förklara fördelarna och nackdelarna med en rad av hållbara tekniker och hur de kan integreras
  • Tillämpa grundläggande principer för att fastställa den lämpligaste strategin för förnybar energi i en given situation
  • Jämföra och utvärdera olika affärsmodeller och deras lämplighet för olika energilösningar
  • Identifiera och använda verktyg för att övervinna hinder uppnå en hållbar energimålen
  • Utbyta bästa praxis i sina samhällen

Kursinnehåll

Modul 1 Rollen av energi i samhället: ett globalt perspektiv

Vikten av energi till samhället och att uppnå utvecklingsmål. Vi kommer att diskutera några av de sätt på vilka energi stärker hälsa, livsmedelsproduktion, utbildning och ekonomisk tillväxt. Vi kommer sedan gå vidare för att undersöka vissa globala frågor som påverkar tillgång till och användning av energi, inklusive klimatförändringar, resursbrist och ökad efterfrågan, som alla är av avgörande betydelse för utvecklingsländerna. Slutligen definierar vi vad vi menar med hållbar energi och beskriva ett antal principer som en hållbar energiframtid skulle kunna byggas.

Modul 2 Val av en hållbar energi Lösning

Detaljerad introduktion till vad vi menar med hållbara energilösningar och några av de viktigaste teknikerna som är relevanta på efterfrågesidan och utbudssidan. Du kommer att presenteras med en steg-för-steg metod för att välja den mest lämpliga lösningen för hållbar energi för en given situation, som omfattar kartläggning resurs, geografisk bedömning revisionsinfrastruktur och ansökan marknaden mognad.

Modul 3 delar av en hållbar energi Lösning

Beskrivning av de viktigaste delarna som utgör en förnybar energi innefattande produktion, omvandling, lagring och distribution. De tekniska överväganden och begränsningar kommer att diskuteras och konsekvenserna för användningen av förnybara energikällor för olika applikationer utforskas. Principen fördelarna med sammankoppling punkter produktion med punkter konsumtion diskuteras också och lämpligheten av distribuerade eller off-grid lösningar jämförs med nätverksbaserade lösningar. Strategier för att utveckla lokala, regionala och nationella nivå nätverk diskuteras och fördelarna med att göra så undersökts. Teknik som kan användas för att göra det möjligt för nätverk i ofta krävande miljöer som finns i utvecklingsländerna är markerade.

Moduler 4-7 kommer att följa ett liknande mönster till en annan. Varje kommer att ge en grundläggande översikt av de principer som ligger till grund en viss teknik innan den övergår till att diskutera några av de särdrag och överväganden som kan vara relevanta när det gäller valet av teknik. Det kommer att diskutera ansökningar för vilka teknik kan lämpade, med hänvisning till de fyra stora lederna i utveckling som beskrivs i modul 1, nämligen livsmedelsproduktion, utbildning, hälsa och ekonomisk tillväxt. Modulerna kommer att dra stor utsträckning på fallstudier från utvecklingsländer och kommer att göra en tydlig hänvisning till SE4All sektoriella åtgärder.

Modul 4 Solenergi och dess tillämpningar

Technologies: solceller (PV), koncentrera solenergi och solvärme.

Modul 5 Bioenergi: Hälsa och miljö

Modul 6 Vind: Små och stora teknik

Technologies: liten vind, stor vind

Modul 7 Marine och Hydro Technologies

Technologies: våg- och tidvattenenergi, småskalig vattenkraft och storskalig vattenkraft

Modul 8 Rollen av den offentliga och den privata sektorn för att säkerställa utvecklingen av låga koldioxidutsläpp energilösningar

Utbudet av politiska åtgärder som kan antas av regeringar för att uppmuntra till investeringar i energi och för att stimulera övergången till hållbara lösningar diskuteras i modul 8. Potentialen för att kombinera privata företag och företagsamhet med regeringens åtgärder för att uppnå utvecklingsmål energi undersöks och möjligheter att utnyttja kompetens och konkurrensfördelar i hållbar energi för att underlätta ekonomisk tillväxt diskuteras. Dessutom är lämpliga affärsmodeller som kan användas och uppmuntras diskuterade göra hänvisning till exempel redan presenterade i modulerna 4-7. Den roll som den privata sektorns investeringar diskuteras och på vilket sätt detta skulle kunna kompletteras av offentliga åtgärder som beskrivs. Hänvisning kommer att göras till Aktivera åtgärdsområden som SE4All.

d7

Metodik

Lärande verksamhet bygger på UNITAR ljud vuxenutbildning pedagogiska principer. De är fördelade på ett sådant sätt att säkerställa uppnåendet av lärandemålen på ett flexibelt sätt: läromedel kan faktiskt höras på ett icke-linjärt sätt för att ge deltagarna en hög grad av flexibilitet i valet av lärande takt som är den mest lämpliga för dem. Således deltagarna är ansvariga för sitt eget lärande under kursen. Erkända experter från University of Strathclyde, världsledande inom förnybar energi, måttlig kursen. Varje modul syftar till att fördjupa deltagarnas kunskaper och förståelse samt ge dem möjlighet att nätverka och dialog med andra deltagare, dela landsspecifika erfarenheter och god praxis i hållbarhetsfrågor.

Läromaterial omfattar följande delar:

  • Grundläggande läsmaterial (obligatoriskt) avsedda att förstå de grundläggande begrepp och principer av moduler "ämne;
  • Avancerade läsmaterial (tillval) för deltagare som är villiga att lära sig mer om ämnet;
  • Externa länkar till relevanta publikationer, rapporter och webbplatser;
  • Ordlistor av termer och av akronymer som stödjande verktyg för lärande;
  • En community diskussionsforum (forum) gör det möjligt för deltagarna att diskutera ämnen som initierats av kurs moderator och att ställa frågor, kommentarer eller nya diskussioner.

inlärningstid

Inlärningstiden uppskattas till cirka 5 timmar per vecka. Detta inkluderar studietiden (ca 3 timmar / vecka) och deltagande i samarbetsaktiviteter (ca 2 timmar / vecka). Tid ägnas åt verksamheter för bedömning inte beaktas i denna beräkning.

Genomförd kurs och certifiering

Framgångsrikt slutförande av kursen krävs deltagarna att uppnå en viss poängsumma på 70% och berättigar till ett intyg om fullgörande. Ett intyg om deltagande kommer att utfärdas till deltagare som tog alla övningar men uppnått en poäng lägre än 70%.

bedömnings~~POS=TRUNC Aktiviteter

De bedömningar är organiserad på följande sätt:

  • 8 obligatoriska frågesport som syftar till att utvärdera deltagarnas förståelse av kursinnehållet. 8 tester står helt och hållet för 50% av slutbetyget.
  • En fallstudie där deltagarna kan tillämpa sina kunskaper i praktiken. Grunden för fallstudien scenariot tar som utgångspunkt att skapa ett utkast till hållbar energi planen fokuserar på deltagarnas region / land. Fallstudien står för 50% av slutbetyget.

Målgrupp

Kursen är öppen för dem i branschen, ideella, offentliga och akademiska sektorn som vill installera förnybara energisystem i både stads- och landsbygds inställningar eller lämna sitt bidrag till att minska koldioxidutsläppen genom energieffektivitet och användning av förnybara energikällor. Kursen syftar till att ge deltagarna med hög förståelse av de viktigaste frågorna samt tillräckliga tekniska insikter så att de kan fatta välgrundade beslut om teknikval.

  • Hållbar utveckling Officers
  • energi~~POS=TRUNC Officers
  • Strategiska Chefer för planering och miljötjänster
  • Samhällsplanering Officers
  • Kommunala företrädare
  • Beslutsfattare och tillsynsmyndigheter
  • utvecklings~~POS=TRUNC Officers
  • Social och ekonomisk utveckling Officers
  • Entreprenörer och privata aktörer som vill undersöka möjligheterna, utveckla strategier

Tekniska krav

UNITAR rekommenderar följande hårdvara och mjukvara för att ta våra e-learning kurser:

  • Plattform: Windows XP SP3, Vista SP2, Windows 7 SP1 MacOS X
  • Hårdvara: 2 GB RAM och högre för Vista och Windows 7
  • Programvara: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint och Adobe Acrobat Reader (nedladdningsbara gratis på adobe.com)
  • Webbläsare: Internet Explorer 10, Chrome; Safari (observera att det rekommenderas att uppdatera din webbläsare innan du tar denna kurs)
  • Internet-anslutning: 128 kbps och högre
  • Obs! JavaScript, pop-ups och cookies måste vara aktiverade

Mer information

Programmet startar den 12 september för en varaktighet av 8 veckor. Det kommer att utrusta deltagaren med förståelse och förmåga att bli mer självsäker inom detta viktiga område.

Kursavgiften är £ 350.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Gaia Education
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
8 veckor
Deltid
Heltid
Price
Pris
350 GBP
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - Forres, Scotland
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Storbritannien - Forres, Scotland
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan