Expertis inom branding och förpackning

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Expertis inom branding och förpackning

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

portfolio9

Med detta program kommer du att kunna anpassa vårt sätt att arbeta för att den ständiga digitala och sociala framsteg för att generera relevanta meddelanden för varumärken och produkter.

Borta är den tid då varumärken serveras endast för att indikera funktionella egenskaper hos produkterna. Det är historia. Varumärken förmedla värderingar vår egen bild, Inte bara din.

Branding hjälper oss att överföra våra egna värderingar. allmänheten gör våra böjelser genom varumärken och som hjälper oss att beskriva människor som vi samverkar. Varumärken hjälper oss att projicera vår egen bild och använda sina produkter för det. Därför marknaden som avgör vilka varumärken är värdefulla; lyssna till konsumenterna är avgörande för överlevnaden av varumärken.

Efter att ha studerat marknaden och definiera vad funktionella och känslomässiga fördelar som innehåller måste varumärken avgå. Avgå för att skapa ett unikt värde proposition som definierar och få kontakt med din publik.

Och de första kontaktpunkterna för att överföra detta värde proposition är utan tvekan Design Identity and Packaging Design.

Behärskning av denna reflektion föddes i Branding och förpacknings. Behovet av att förklara planerad metodik lära hur utveckla kritiska applikationer för varumärken som vill lyckas i detta samhälle, och denna föränderliga marknad. Kommunikation har förändrats dramatiskt de senaste åren och med det de metoder och uttryckssätt av varumärken. Denna kompetens kommer att lära hur ett varumärke uppfattas av konsumenterna tillämpningar som är relevanta för ett företag som deras identitet och förpackning. Ansökningar måste påverkan i sekunder, Stå ut från sina konkurrenter och kommunicera med sina konsumenter. Vi lär oss att arbeta från en strategisk bas, Transforming värdet förslag på en kreativt koncept att bygga identitet. Vi kommer att utforma identitet från dess primära såsom typografi eller färgelement. Vi fortsätter tills de mest betydelsefulla och spännande element som logotypen, det visuella systemet eller någon tillämpningar där det materialiseras.

Vi analyserar och lära sig att skapa en identitet som är unik produkt, för att skapa värde genom förpackning och använda paketet som ett kommunikationsverktyg. Vi kommer att arbeta på att lära sig konstruera från strukturen och volymen till grafikpaketet anbringas på behållaren. I arbetet med att utforma en uppriktig paket, som tydligt definierar fördelarna med produkten, kommer vi att diskutera produktionav materialav hållbarhetav enkelhetav transport och personalisering. Slutligen skapar vi ett globalt projekt, som kommer att gälla alla de kunskaper som förvärvats, i syfte att förbereda proffs för denna nya och spännande miljö.

Syften

  • Assimilera de begränsningar av en designprocess i en verklig och professionellt sammanhang.
  • Tillgodogöra sig kunskap och expertis av ett globalt projekt för identitet och förpackningar från idé till produktion.
  • Att förstå grafisk design som ett verktyg för att överföra värden och strategiska svar på sociala och marknadsproblem.
  • Lär varje nödvändigt att skapa ett bra projekt identitet och förpackningsmetoder. Praxis från analys, design och produktion för att skapa en komplett projekt ur ett strategiskt perspektiv.
  • Assimilera kunskap om material, produktionssystem, förpackningssystem, tryckning och kvalitetssystem.
  • Mastering att presentera ett utkast till identitet och / eller förpackningen på ett professionellt sätt.
portfolio4_2

Läroplan

Master of Branding och förpackning är uppbyggt av följande ämnesområden är integrerade i en cross-projekt utvecklats under 10 försökspersoner

Branding och strategi

Studie varumärkeskoncept och dess skapande process. Vi förstår hur en strategisk process och hur man kan förstå ett värde proposition. Vi analyserar verkliga fallstudier av kompetens och referenser. Vi studerar vad varumärket arkitektur, processen för att skapa namn och slagord och kommer att klargöra vad som är och inte är branding.

Identitet - konceptualisering

Vi kommer att flytta från strategi till kreativitet. Vi lär oss hur man förvandlar ett värde proposition i ett kreativt koncept för att bygga en fast, varaktig och användbar identitet vid alla beröringspunkter. Vi förstår skillnaderna mellan företagets image och företagsidentitet och mellan logotyp och varumärke.

Design Visual Identity I - Design

När antagit de teoretiska och kreativa metoder för att skapa koncept koncept kommer vi att börja designfasen. Vi lär oss om olika typer av logotyper och hur man bygger en visuell identitet. Vi pratar om en av de viktigaste i alla områden för grafisk design, särskilt i skapandet av identitet aspekter: företagens typsnitt.

Visual Identity Design II - Design

Vi fortsätter att studera delar av identitet: i denna modul lär om visuella system, vilka typer finns och gräva i den flexibla visuella system. Vi kommer att använda färg, förstå hur man kan ge en identitets betydelser genom kromatisk sortiment och skapar färgpaletter. Vi får se hur en identitet 360 gäller: offline (brevpapper, skyltar, uniformer, flottor ..) och online (webb, RRS, digitala signaturer ..) ..

Identitet - Presentation och artefinalización

En av de viktigaste ögonblicken i designprocessen är presentationen. Om vi ​​vill vårt projekt ska lyckas, presenterar vi det på ett utmärkt sätt: lära sig att bygga en övertygande presentation för vår kund som en riktig professionell projektet i fråga.

Efter den kreativa fasen kommer vi att normalisera vår identitet: vilka är de handböcker företags, vad de är och hur de är konstruerade.

Slutligen lär vi oss att konsten finish vår logotyp och symbol och generera en levereras med alla våra standard identitet.

Förpackning: Historia och strategi

Vi studerar utvecklingen och historia förpackningsdesign.

Vi lär oss i pre-design, analysera konkurrens och marknads hänvisning till utvinna användbara slutsatser.

Vi kommer att förse våra produkter en unik identitet som inte differentiera. Vi skapar en sammanhängande kreativt koncept med värdet proposition på vårt varumärke och samtidigt kan överföra de unika värden för våra produkter med hjälp av paketet som ett kommunikationsverktyg.

Art direction Förpackning: Photography och Illustration

Inte nog med att vi säger utan hur vi säger det. Denna modul kommer att tala på djupet om fotografi och illustration. Proffs vet och studier på dessa områden kommer vi att diskutera vilka språk som används beroende på vilken kategori där vi är.

Slutligen lär vi oss att avgöra om vårt projekt behöver en av dessa resurser och i så fall hur man definierar vilken stil och estetiska val.

I Packaging Design - Strukturdesign

Efter att ha definierat identitet vår produkt passera hans fysiska konstruktion. Passera från 2D till 3D, kommer vi att utforma förpackningsvolym för att förstå de begränsningar och behov av olika material.

Lär dig att konstruera beroende på vilken typ av paket som vi behöver för vår produkt och se vilka typer av paket som erbjuds på marknaden.

Packaging Design II - Applied Diagram Produkt

När volymen studerade applicerades tillbaka till grafen. Vi förstår hur man kan dela upp meddelanden på olika ansikten eller olika delar av vårt paket.

Vi får se hur man skapar känslor i färd med att packa upp och tänka på hur du placerar Uppgifterna baserar sig på platsen för vår produkt på hyllan.

Förpackningar - Framställningsmetod and Materials

Vi studerar på djupet de befintliga produktionsmetoder. Vilka system används och vilka fördelar vardera. Vi pratar om material, färger, texturer, finish och vet vilka begränsningar de har.

Använd den kunskapen för att i framtiden kunna erbjuda våra förpackningar värden genom produktionsprocesser.

Vi lär oss att lägga fram ett förslag förpackning till våra kunder, lika viktig som konstruktionsfasen om vi vill att våra projekt på ett framgångsrikt sätt

Final mästerverk

Förutom att övervinna poäng av ovanstående moduler ska alla elever utveckla en bestående av ett personligt projekt omfattande grafisk design från innehåll som lärs ut i kursen Mästaren Integral Project.

ytterligare aktiviteter

Ecodiseño av förpackningar. (Organic produkter och förpackningsdesign)

Lär dig att skapa mer effektiva och hållbara förpackningar för att främja god design och optimal användning av material.

Märkning av vin konstruktion

Lär första hand de specifika metoder för oenologi sektorn. Läroplanen är uppdelad i fyra moduler.
De material som ingår i läroplanen fördelar sig enligt följande:

ÄMNEN ECTS
Branding och strategi 5
Identity-conceptualization 5
Visual Identity Design Design I- 5
Visual identitet II Design 5
Identitet, presentation och Artefinalización 5
Förpackning: Historia och strategi 5
Art direction i förpackning- Fotografi och Illustration 5
Packaging Design Structural Design I- 5
Förpackningsdesign Graphic Applied till produkt II- 5
Förpackning- produktionsmetoder och material 5
Final mästerverk 10
TOTALT hp 60

Krav

Denna Master vänder sig till personer som uppfyller följande profil:

  • Utexaminerade i design
<li> Akademiker i kommunikation och reklam</li> <li> Fine Arts akademiker</li> <li> Akademiker i Reklam och PR</li> <li> Akademiker i audiovisuell kommunikation</li>

I de fall där studenten visar tidigare högskolestudier till ett förfarande för godkännande av högskoleexamen, kommer Akademiska kommittén utvärdera kandidatens CV och portfölj och avslutade läroplanen, som måste upprätthålla en rimlig likvärdighet med befintliga studier examen samma område.

Examen

Människor som passerar utvärderingsprogrammet kommer att få en dubbel examen: Course at ESdesign - Superior School of Design Barcelona Course på den internationella universitetet i Valencia, som kredit dem som professionella i specialitet studerade.

karriärmöjligheter

  • Studier Grafisk design
<li> Kommunikationsbyr&aring;er</li> <li> Branding och Packaging byr&aring;er.</li> <li> F&ouml;retag som hanterar varum&auml;rken och produkter</li>

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Maj 2019
Duration
Varaktighet
12 månader
Heltid
Price
Pris
4,800 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Maj 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Maj 2019
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan