Executive Master inom digital marknadsföring, analytisk och ux

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Executive Master inom digital marknadsföring, analytisk och ux

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Internet och digitala medier har blivit viktiga marknadsföringskanaler och försäljning -ecommerce-. Bristen på riktigt kvalificerade yrkesverksamma inom digital marknadsföring gör detta till en av de mest efterfrågade profiler, både digitala inhemska företag, till exempel företag i digitaliseringsprocessen.

Master inom digital marknadsföring, Analytics och UX är ett program för att möta detta behov, hand stora yrkesgrupper som i praktiken kommer att lära den mest avancerade tekniken som integrerar digital marknadsföring, uppdelad i tre faser: Upptag "Traffic Management "konvertering och användbarhet" CRO och UX "och Mätning och analys" Analytical Digital ".

I Master inom digital marknadsföring lär du dig att designa digitala marknadsföringsstrategier, optimera locka trafik, förbättra omvandlingen och användarupplevelse, att utveckla din analytiska förmåga att tolka data och förbättra processen.

spain103

Vad kommer jag lära mig?

Efter avslutad Master inom digital marknadsföring, Analytics och UX du blir helt kunna:

  • Definiera, planera strategiskt och hantera digitala marknadsföringskampanjer.
  • Få ut det mesta av online-kanalen kundförvärv.
  • Få trafik till din webbplats eller App av SEO, SEM, Display och sociala medier.
  • Optimera konvertering och användarupplevelse (UX och CRO).
  • Definiera, planera och genomföra ett program för kontinuerlig förbättring fokuserar på kunden.
  • Att lära sig att använda webbanalys för att driva förändring i den digitala verksamheten.
  • Definiera, implementera och driva ett webbanalyssystem på ett effektivt sätt.

Till den det berör?

Den Executive Master inom digital marknadsföring Online erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Online marknadsförare som vill maximera närvaro och synlighet av sina företag på Internet.
  • Företagare med innovativa projekt som kräver utbildning för att öka deras kunskap i Internet och digitala miljöer i ett långt framskridet skede av projektet.
  • Chefer och personal som arbetar i omvandlingsprocesser för deras företag.
  • Chefer och yrkesverksamma som vill återvinna sin utbildning och införliva strategiska utveckling som teknik och Internet erbjuder företag.
  • Marketing akademiker med erfarenhet som vill utveckla sin karriär i en värld av Internet, digital marknadsföring, webbanalys och ny teknik.

läroplan

Strukturen och material Master inom digital marknadsföring är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Online Media Planning

  • Reklam i online media utveckling och trender
  • Online planeringsstrategi
  • Informationskällor och kund-spårning
  • Multichannel analys och skrivningsmodeller

Modul 2. Introduktion till Web Analytics

  • webbanalys, definition, egenskaper och ekosystem
  • Webbanalysverktyg
  • Kunden som en informationskälla

3. Google Analytics-modulen Basic

  • Hem och administration av Google Analytics
  • Skapa mål och kanaler
  • Händelser, anpassade variabler, profiler och filter
  • Skapa segment och kampanjspårning
  • Integration med AdWords och Webmaster Tools
  • transaktions Tracking
  • Varningar och anpassade rapporter

Modul 4. Graphic Advertising Online

  • Effektiv hantering av nätet visa reklam
  • Annonsnätverk, annonsformat och trender
  • Display annonsering med Google visningsannonsverktyget

5. Sök Modul

  • Sökmotor reklam, definition, egenskaper och trender
  • Definiera mått och mål i SEO och PPC
  • effektiv hantering av betald sökning kampanjer. PPC
  • AdWords Editor
  • I. Inledning SEO sökande
  • SEO II. sökord forskning
  • SEO III. linkbuilding
  • SEO IV. inkommande marknadsföring
  • V. SEO SEO Revision

6. Google Analytics modul Avancerad

  • Sidmärkning och avancerade filter
  • reguljära uttryck
  • Excel till Google Analytics

Modul 7. Analys av digital marknadsföring

  • Analys av medier och kampanjer
  • E-handel Analys
  • Multichannel och ommarknadsföring med Google Analytics Analys
  • Analys av sociala medier
  • Upptagningstestsladdar
  • Analys av offline åtgärder Ropo
  • Analys av innehåll
  • Konstruktionsanalys och UX

8. Social Media Module

  • sociala nätverk och gemenskap management
  • Att bygga och upprätthålla ett socialt nätverk
  • Kampanjer och sociala mediestrategi
  • Annonsering i sociala nätverk
  • innehåll viralization

Modul 9. E-post och affiliate-nätverk

  • E-postkampanjer, definition och egenskaper
  • Bygga och underhålla kontaktdatabaser
  • Verktyg för e-postkampanjer
  • Skriv e-postmeddelanden som omvandlar
  • affiliate-nätverk

Modul 10. nyckeltal och styrkort

  • Definiera nyckeltal och instrumentpaneler på nätet
  • Styrkort för online-display reklamkampanjer
  • Styrkort för SEO kampanjer
  • Styrkort för PPC kampanjer
  • Styrkort för användarupplevelse
  • Styrkort för sociala mediekampanjer
  • Styrkort för e-postkampanjer

Modul 11. Rättsliga aspekter

  • Klasser laglighet. integritet på nätet
  • Europeiska och internationella regler

12. Modul User Experience

  • Användarcentrerad design, definition, egenskaper och trender
  • UX Research Methods
  • Definiera mätmetoder och mål UX
  • Planeringsprocessen UX
  • Skriva för webb-centrerad användare

Modul 13. Introduktion till Konvertering Optimering

  • Omvandling optimering, definition och egenskaper
  • Trinity omräkningsmetod
  • Definiera mått och omvandlingsmål
  • Planerings tester, där ska vi börja?
  • Planerings tester, hur vi prioriterar?
  • Kunden köper cykel på nätet
  • Skapa sidor ingång
  • Test A / B och multivariat

14. Modul Webbplatsoptimering

  • Optimera för mobila enheter
  • Optimering av hemsidan och produkten
  • Verktyg omvandling optimering

Final Project Master of Digital Marketing

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
1125 Öppettider
Heltid
Price
Pris
6,750 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan