Executive Master i sociala medier och strategisk marknadsföring 2,0

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Executive Master i sociala medier och strategisk marknadsföring 2,0

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Genom historien marknadsföring har det utvecklats från produkten och kundfokus, upp till en ålder av Internet och sociala nätverk med full anpassning av marknadsmixen.

Så alla som idag vill förbereda sig för att nå chefspositioner inom försäljning och marknadsföring avdelning måste oundvikligen bildas i var och en av dessa aspekter.

I Executive Master i marknadsföring, kommer försäljning och digital strategi lära steg för steg för att utveckla en integrerad marknadsföringsplan med en översikt av både konventionella och digitala medier, vilket gör en rundtur i strategisk marknadsföring och produktmarknadsföring direkt, relations och kunder för att avsluta med de mest moderna metoder för digital marknadsföring, SEO, SEM och sociala medier.

spain103

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutet av Executive Master i marknadsföring, försäljning och digital strategi kommer du att vara helt kunna:

  • Analysera och tolka de grundläggande principerna för driftsmiljöer och marknader.
  • Fråga och tolka marknadsundersökningar och informationskällor som är nödvändiga för korrekt beslutsfattande.
  • Förstå och hantera de grundläggande elementen i marknadsföring och försäljning, processer och organisationsstruktur.
  • Utveckla förmågan att studera klienthanteringsprocesser och relationsmarknadsföring, samt utveckling av specifika tekniker.
  • Utveckla de färdigheter som krävs för att höja och genomföra förhandlingsprocesser färdigheter.
  • Strukturering, konfigurera och hantera den kommersiella organisationen i företaget.
  • Utveckla strategier och hantera personlig och mediekommunikation.
  • Med hjälp av digital teknik marknadsföring.
  • Att få ut mesta möjliga av verktygen för sociala och nya medier.
  • Skapa effektiva onlinekampanjer, analysera dina resultat och fatta rätt beslut baserat på dem.
  • Förbättra din kreativitet.

Till den det berör?

Den verkställande Master i marknadsföring, försäljning och digital strategi ger utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Akademiker som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring och företagsledning för att ta positioner för stort ansvar i detta affärsområde.
  • Affärsmän som vill utveckla, bygga och stärka sin verksamhet och marknadsföring kunskap enligt gällande affärsdynamik och marknad.
  • Entreprenörer som vill veta de mest innovativa och nuvarande marknadsföringsmetoder för att ge framtida företag ett kraftfullt konkurrensmedel och att lära sig att göra det bästa av företagsledning.
  • Företagsledare, entreprenörer och unga akademiker som vill lära sig hur man får maximal affärsresultat med de resurser som vart och ett av de företag som de arbetar tillgängliga, analysera, forska, tillämpar tekniker för banbrytande förvaltning och att kunna fatta rätt beslut varje gång.
  • Professionell marknadsföring, produktchefer och försäljningsingenjörer.
  • SMF och chefer som behöver lära sig strategisk kompetens som krävs för att komplettera sina traditionella affärsstrategier med innovativa digitala marknadsföringsstrategier.
  • Yrkesverksamma och studenter som vill specialisera sig på nya sätt att marknadsföra.

läroplan

Strukturen och material av Executive Master i marknadsföring, försäljning och digital strategi är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Customer Management och CRM

  • Kunden och strategisk betydelse för bolaget
  • Begreppet CRM
  • Analys och företagets situation på marknaden
  • Produkt avsättning kundmarknadsföring
  • CRM och kundtjänst kvalitet
  • Analys och diagnos av portföljen
  • Kundkännedom och erhålla information
  • Databaser och operativsystem uppgifter
  • intern segmente
  • Kundvärde och strategi intern tillväxt
  • Förvaltning och personaladministration utrustning kontakt
  • Värdering, integration och motivation säljteam
  • Begreppet kundlojalitet
  • Program, system och tekniker lojalitet

Modul 2. produktchefer

  • Begreppet marknadsföring och kommersiell verksamhet i organisationer
  • Organisation och affärsstruktur
  • ekonomisk, finansiell och marknadsföring
  • Information och beslutsfattande
  • marknadsundersökning
  • Kvalitativa och kvantitativa studier
  • experimentella och observationsmetoder
  • Intern informationshantering och balanserat styrkort
  • interna förhållanden marknadsföring
  • ekonomisk förvaltning och marknadsföring orientering till lönsamhet
  • Miljöfaktorer och villkor
  • Marknadsmässig och konkurrenskraftig struktur
  • konsumentbeteende
  • Strategisk SWOT diagnos

Modul 3. Relationsmarknadsföring

  • nuvarande ramen för förbindelserna mellan tillverkare och distributörer
  • Positionerna och utmaningar för tillverkare och distributörer
  • Förhandlings Tekniker
  • Samband med handelsförhandlingar. Planering strategi och förhandlingar
  • De nya modellerna i kommersiella organisationer
  • Key account management och handel marknadsföring
  • Från traditionella försäljningen kraftgrupper handeln åtgärder
  • skadehantering
  • Global kommunikation i relationer med kunder
  • direkt marknadsföring och relationsmarknadsföring systemet
  • strategisk nivå i direkt marknadsföring
  • Utnyttjandet av information
  • Design av aktierna. Direkt marknadsföring variabler
  • Planering åtgärder och kampanjer

Modul 4. Strategic Marketing

  • Begreppet planering. strategiska planer och marknadsföringsplaner. Strategier produkt / marknad. planering
  • Försäljningsprognosen. Koncept och teknik
  • Sätta upp mål
  • Segmente strategi
  • positioneringsstrategi
  • Begreppet marknadsföring. Politik, strategier och taktiker
  • Strategier och produktsortiment
  • Utvecklingsstrategier och produktinnovation
  • Strategier och prissättning
  • Distributionsstrategier, expansion och förmedling
  • Marknadsförings- och försäljningsstrategier
  • kommunikations~~POS=TRUNC strategier~~POS=HEADCOMP
  • Drivstrategier. Promotion och marknadsföring
  • internationaliseringsstrategier

Modul 5. Marknadsföring Online

  • De strategiska grunderna för digital marknadsföring
  • Display. format
  • Display. media planering
  • Introduktion till webbanalys
  • Sökmotormarknadsföring
  • SEO på sidan
  • SEO av sidan
  • Google AdWords och Google Display

Modul 6. Social Media

  • Den sociala medieplan
  • RRPP. Den nya strategin skickar innehåll
  • Användbarhet och persuadability
  • Övervakningsverktyg och sociala nätverk
  • yrkesmässig användning av Facebook
  • Yrkesmässig användning av Twitter
  • Inkommande marknadsföring + sociala annonser
  • Analytics till sociala medier. styrkort

Mästare Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
1125 Öppettider
Heltid
Price
Pris
6,750 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan