Examen I Strategisk Marknadsföring Och Produktutveckling

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Examen I Strategisk Marknadsföring Och Produktutveckling

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Den magisterexamen i strategisk marknadsföring och produkten är utformad med högsta kvalitet och noggrannhet med hänsyn till de nuvarande miljöer för att utbilda yrkesverksamma som vill ansöka om ledande beslut och förvaltning förvaltning inom strategisk marknadsföring aktivitet i organisationer.

Därför är de två viktigaste målen för magisterexamen i strategisk marknadsföring och produktutveckling är dels att förbereda eleverna för att förstå och tillgodogöra betydelsen av marknadsföring i organisationer, processen och behovet av planering i dem och vet hur man ställer och områden och relationer som innebär.

Och för det andra, att eleverna vet på djupet processen för beslutsfattande, planering och iscensättning av olika marknadsförings variabler inom en process av samstämmighet och samverkan i enlighet med de mål som skall uppnås och etablerade från en strategisk diagnos och objektiv verklighet av bolaget och miljö och marknad där det utvecklas.

spain104

Vad kommer jag lära mig?

Efter avslutad magisterexamen i strategisk marknadsföring och produktutveckling kommer du att vara helt kunna:

  • Analysera och tolka de grundläggande principerna för driftsmiljöer och marknader.
  • Fråga och tolka marknadsundersökningar och informationskällor som är nödvändiga för korrekt beslutsfattande.
  • Genom att känna till olika tekniker för dataanalys, korrekt välja den mest lämpliga tekniken för varje fall fram forskning och vet parametrarna för att utvärdera giltigheten av en källa och kvalitet för en studie.
  • Ställa diagnoser och sätta upp mål handlingsplaner för detta.
  • Förstå och hantera de grundläggande elementen i marknadsföring och försäljning, processer och organisationsstruktur.

Till den det berör?

Den magisterexamen i marknadsföring och produktstrategi erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Akademiker som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring och företagsledning för att ta positioner för stort ansvar i detta affärsområde.
  • Affärsmän som vill utveckla, bygga och stärka sin verksamhet och marknadsföring kunskap enligt gällande affärsdynamik och marknad.
  • Entreprenörer som vill veta de mest innovativa och nuvarande marknadsföringsmetoder för att ge framtida företag ett kraftfullt konkurrensmedel och att lära sig att göra det bästa av företagsledning.
  • Företagsledare, entreprenörer och unga akademiker som vill lära sig hur man får maximal affärsresultat med de resurser som vart och ett av de företag som de arbetar tillgängliga.

läroplan

Strukturen och material av magisterexamen i strategisk och produktmarknadsföring är organiserad på följande sätt:

Modul 1. produktchefer

  • Begreppet marknadsföring och kommersiell verksamhet i organisationer
  • Organisation och affärsstruktur
  • ekonomisk, finansiell och marknadsföring
  • Information och beslutsfattande
  • marknadsundersökning
  • Kvalitativa och kvantitativa studier
  • experimentella och observationsmetoder
  • Intern informationshantering och balanserat styrkort
  • interna förhållanden marknadsföring
  • ekonomisk förvaltning och marknadsföring orientering till lönsamhet
  • Miljöfaktorer och villkor
  • Marknadsmässig och konkurrenskraftig struktur
  • konsumentbeteende
  • Strategisk SWOT diagnos

Modul 2. Strategic Marketing

  • Begreppet planering. strategiska planer och marknadsföringsplaner. Strategier produkt / marknad. planering
  • Försäljningsprognosen. Koncept och teknik
  • Sätta upp mål
  • Segmente strategi
  • positioneringsstrategi
  • Begreppet marknadsföring. Politik, strategier och taktiker
  • Strategier och produktsortiment
  • Utvecklingsstrategier och produktinnovation
  • Strategier och prissättning
  • Distributionsstrategier, expansion och förmedling
  • Marknadsförings- och försäljningsstrategier
  • kommunikations~~POS=TRUNC strategier~~POS=HEADCOMP
  • Drivstrategier. Promotion och marknadsföring
  • internationaliseringsstrategier

Graduate Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
350 Öppettider
Heltid
Price
Pris
2,850 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan