Examen I Multichannel E-handel: Lokal, Social, Mobil

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Examen I Multichannel E-handel: Lokal, Social, Mobil

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Den magisterexamen i E-handel Multichannel: Lokal, Social, Mobile svarar på den ökade efterfrågan på utbildad personal inom området elektronisk handel.

Allt mer fokuserat på e-handelsföretag skapas är befintliga ständigt växande och andra traditionella företag bestämmer sig för att hoppa till en flerkanalig strategi med e-handel i sina processer. I denna boom tid för sektorn, företagen har svårt att hitta kvalificerade profiler som passar deras behov.

I Graduate E-handel Multichannel: Lokal, Social, Mobile en tur genom alla områden av kunskap som krävs för att uppnå ett tvärsnitt av e-handel sker. Du kommer att ta en resa genom hela köpprocessen från att få användaren loggar på vår hemsida och utföra en order tills den får hemma. Dessutom får du lära dig att tillämpa denna kunskap till en strategi SoLoMo: Social, Lokala och Mobile. Hand av de mest erkända proffs och genom en metod med fokus på lärande, kommer du att förvärva de kunskaper som krävs för att vara en professionell e-handel.

spain104

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutförandet av Graduate Certificate i e-handel Multichannel: Lokal, sociala, kommer Mobile vara helt kunna:

  • Skapa och hantera din egen e-handel.
  • Vet strategier och affärsmodeller som fungerar.
  • Definiera produkt eller tjänst, strategi, prissättning och logistik.
  • Det omfattar e-handel och alternativa distributionskanaler i verksamheten.
  • Använda marknadsföringsstrategier och mer lämpade för online-försäljningskanal.
  • Locka användare, lojalitet och ledning under hela livscykeln för kunder.
  • Vet de viktigaste KPI, statistik och analys tillämpas på elektronisk handel.
  • Identifiera tekniska alternativ för att montera en e-handel.
  • Applicera SoLoMo strategi, dra full nytta av sociala medier, Lokala (geografisk) och mobil i ett e-handel.

Till den det berör?

Graduate Certificate i e-handel Multichannel: Lokal, Social, ger Mobile utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Entreprenörer som vill utveckla sina elektroniska försäljningsprojekt.
  • Chefer som vill specialisera sig i digitala miljöer och online-försäljning.
  • Yrkesverksamma som vill specialisera sig och utveckla en webbutik.
  • Chefer som vill utvidga sina försäljningskanaler via en e-handel.

läroplan

Strukturen och material av magisterexamen i e-handel Multichannel: Lokal, Social, Mobile är organiserad på följande sätt:

1. Management-modulen och teknik

  • Affärsmodeller inom e-handel
  • Utveckling och affärsstrategi
  • Teknik. Skapa en webbsida e-handel
  • Metoder och verktyg. Projektutveckling e-handel

2. Modul Affärsutveckling

  • Betalningsmedel och bedrägeri förvaltning e-handel
  • Definition och kataloghantering och innehåll
  • Prissättning & marginal förvaltning

Modul 3. Operations och logistik

  • Lagerhantering och organisation. Storage Technology
  • logistik, modeller och processer
  • leveranslösningar
  • Kundservice och eftermarknad

Modulen 4. finans

  • Fundraising & cash management
  • Ledningskontroll kontroll~~POS=HEADCOMP

Modul 5. Legal

  • Viktiga aspekter av LSSI, LOPD. småkakor

Modul 6. marknadsföring och sociala medier

  • Vi är av Wii är
  • Upptagningsområde. SEO-SEM-Search
  • Vårdande. inkommande marknadsföring
  • Kundlojalitet och retention. CAC och livstidsvärde
  • varumärkeskännedom
  • Big data och business intelligence
  • DB. Klustring, segmentering och marknadsföring post
  • Affiliate-marknadsföring och skrivningsmodeller
  • Från sociala medier till sociala handeln
  • Display, video, sociala och remarketingannonser

7. Analytics modul för e-handel

  • Introduktion till webbanalys
  • Tratt försäljning och skrivningsmodeller
  • Mätetal för marknadsföringsplan och styrkort

8. Mobil Module

  • mobil marknadsföring
  • Mobil handel och applikationer

Modulen 9. Användbarhet och Persuadability

  • Användbarhet och persuadability

Under Forskarutbildning flera Masterclass på e-handel där deras fall kommer att förklaras framgångsrikt ske. Graduate Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
  • Spanish (Argentina)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
350 Öppettider
Heltid
Price
Pris
2,850 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan