Examen i klienter företagsledning

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Examen i klienter företagsledning

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Den magisterexamen i Business Management-klienten är utformad kring högsta kvalitet och noggrannhet och med hänsyn till de nuvarande miljöer för att utbilda yrkesverksamma som vill ansöka om ledningen beslutsfattandet och förvaltningen i de strategiska och näringslivsorganisationer.

Dess program utvecklas från en modern, innovativ och fjärrvisning av traditionella handels läror och tekniker för mode grundlösa och tydliga strategier. Vi erbjuder ett program där vi inte låtsas att eleverna lär sig många teorier och definitioner, men eleven lämnar skolan som en marknadsföring professionell.

Därför är de två viktigaste målen för magisterexamen i företagsekonomi Kunderna är dels att förbereda för en inblick i diagnostiska processer, strategier och åtgärder som ska genomföras i kundbasen, med stöd av kunskap om nya organisatoriska modeller, metoder och verktyg som har utvecklats från detta behov och strategiska mål för organisationer.

Och för det andra, att de studerande får goda kunskaper om strategier, metoder och verktyg som behövs för att hantera kundbasen och relationer med dem, liksom nya siffror och organisatoriska modeller med fokus på kunden: Key Account Management, klienthantering och Trade Marketing manager.

spain104spain104

Vad kommer jag lära mig?

Efter avslutad magisterexamen i Business Management-klienten kommer du att vara helt kunna:

  • Utveckla förmågan att studera klienthanteringsprocesser och relationsmarknadsföring, samt utveckling av specifika tekniker.
  • Organisera och integrera nyckelfunktioner som utgör företagets verksamhet.
  • Utveckla de färdigheter som krävs för att höja och genomföra förhandlingsprocesser färdigheter.
  • Strukturering, konfigurera och hantera den kommersiella organisation av bolaget
  • Utveckla strategier och hantera personlig och mediekommunikation.
  • Välj och anpassa strategier och tekniker baserade på olika verksamhetsområden och omständigheter och marknad.

Till den det berör?

Den magisterexamen i Business Management Client utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Akademiker som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring och företagsledning för att ta positioner för stort ansvar i detta affärsområde.
  • Affärsmän som vill utveckla, bygga och stärka sin verksamhet och marknadsföring färdigheter med ett tydligt fokus på kunden.
  • Entreprenörer som vill veta hur man behålla kunder.
  • Företagsledare, entreprenörer och unga akademiker som vill lära sig hur man får maximal affärsresultat med de resurser som vart och ett av de företag som de arbetar tillgängliga.

läroplan

Strukturen och material av magisterexamen i Business Management-klienten är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Customer Management och CRM

  • Kunden och strategisk betydelse för bolaget
  • Begreppet CRM
  • Analys och företagets situation på marknaden
  • Produkt avsättning kundmarknadsföring
  • CRM och kundtjänst kvalitet
  • Analys och diagnos av portföljen
  • Kundkännedom och erhålla information
  • Databaser och operativsystem uppgifter
  • intern segmente
  • Kundvärde och strategi intern tillväxt
  • Förvaltning och personaladministration utrustning kontakt
  • Värdering, integration och motivation säljteam
  • Begreppet kundlojalitet
  • Program, system och tekniker lojalitet

Modul 2. Relationsmarknadsföring

  • nuvarande ramen för förbindelserna mellan tillverkare och distributörer
  • Positionerna och utmaningar för tillverkare och distributörer
  • Förhandlings Tekniker
  • Samband med handelsförhandlingar. Planering strategi och förhandlingar
  • De nya modellerna i kommersiella organisationer
  • Key account management och handel marknadsföring
  • Från traditionella försäljningen kraftgrupper handeln åtgärder
  • skadehantering
  • Global kommunikation i relationer med kunder
  • direkt marknadsföring och relationsmarknadsföring systemet
  • strategisk nivå i direkt marknadsföring
  • Utnyttjandet av information
  • Design av aktierna. Direkt marknadsföring variabler
  • Planering åtgärder och kampanjer

Graduate Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
350 Öppettider
Heltid
Price
Pris
2,850 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan