Examen i internationell handel

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Examen i internationell handel

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Med bommen globaliseringen, är allt viktigare för framgången för företag och deras internationella expansion tid utrikeshandeln. Det är därför att utbildning i marknadsföring och internationell handel är att ha en så viktig roll i dagens marknad.

Den magisterexamen i marknadsföring och internationell handel är uppbyggt så att studenten kan definiera, hantera och genomföra marknadsföringsstrategi och internationalisering av traditionella eller digitala företaget i alla dess stadier. Dessutom får du träffa nödvändiga åtgärder för att förbättra din förhandlingsteknik verktyg, lära sig att analysera och identifiera affärsmöjligheter utomlands och verkställa den bästa strategin för varje enskilt fall.

Den magisterexamen i marknadsföring och internationell handel använder en innovativ metod där du kommer att lära sig genom aktiviteter och faktiska erfarenheter och simuleras där du kommer att behöva fatta beslut om marknadsföring, internationalisering av bolaget och bolagsledningen av utrikeshandeln och i vilken du vinner den erfarenhet som förbereder dig för den verkliga världen.

spain104

Vad kommer jag lära mig?

Efter avslutad magisterexamen i marknadsföring och internationell handel du blir helt kunna:

  • Planering av projektet av internationalisering av en organisation.
  • Hantera och genomföra marknadsföringsstrategi.
  • Tillämpa riktlinjerna för internationell handel till e-handel modell.
  • Internationalisering fatta beslut baserat på kriterier ekonomiska-finansiella och fasta investeringar.
  • Genomföra försäljningsstrategi på utländska marknader.

Till den det berör?

Den magisterexamen i marknadsföring och internationell handel erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Yrkesverksamma som vill göra ett stort steg framåt i konkurrenskraft och vill konfrontera den internationella marknaden.
  • Direktörerna för små och medelstora företag som har åtagit sig att internationalisering och utrikeshandeln.
  • Tekniker och experter knutna till områdena drift, försäljning och export.
  • Chefer som är intresserade av att expandera sina yrkeskunskaper, utveckla sin entreprenörs vision och professionellt främjas.
  • Studenter och yngre yrkesverksamma som vill utveckla sin karriär inom utrikeshandeln.

läroplan

Strukturen och material av magisterexamen i marknadsföring och internationell handel är organiserad på följande sätt:

Modul 1. internationaliseringsstrategi

  • Den totala samhällsekonomiska miljön
  • övergripande strategi med det internationella företaget
  • Planering av internationalisering av bolaget
  • Planering och ekonomisk-finansiell analys I
  • Planering och ekonomisk-finansiell analys II
  • Ledningskontroll på kort sikt. Finansförvaltningen och ström
  • investeringsanalys
  • Balanserade styrkort som ett verktyg för strategisk ledning
  • Forskning på den globala marknaden
  • Affärsmodeller baserade på e-handel. E-handelslösningar
  • Internationalisering av företag genom digital marknadsföring
  • Planering och styrning av projekt programvara
  • förhandlings~~POS=TRUNC
  • Förhandling, relationer och protokoll i internationella sammanhang
  • Integral Internationell handel verksamhet

2. Verksamheten Modul utrikeshandel

  • affärssimulering
  • internationell försäljning
  • Beskattning av internationell handel I
  • Beskattning av internationell handel II
  • Incoterms 2010 l
  • Incoterms 2010 ll
  • Rembursen och andra former av internationell betalning
  • dokumentation utrikeshandeln
  • Tull och gränsförvaltning
  • valutarisk
  • Utveckla konkurrenskraftiga internationella affärer
  • Språket i utrikeshandeln
  • Från sociala medier till sociala handeln
  • Metrics och analyser för e-handel
  • sökmarknadsföring

Graduate Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
350 Öppettider
Heltid
Price
Pris
2,850 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan