Europakandidatexamen i internationell marknadsföring
ENACO
Nyckelinformation
Campus läge
France Online, Frankrike
språk
Franska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 4 190 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* betalning i två omgångar (-10%)
Introduktion
European Bachelor in International Marketing låter dig erhålla RNCP-titeln "Marketing and Sales Manager" utfärdad av CDE FEDE France. Denna nivå 6 RNCP-kvalifikation (Bac +3 ekvivalent) är erkänd av staten och företag. Det kan täckas av fortbildningssystem som AIF eller CPF. Vid sidan av din RNCP-titel får du även den europeiska kandidatexamen i internationell marknadsföring. Detta Bac +3-diplom ger 60 hp.
Målen med utbildningen
European Bachelor in International Marketing täcker ett brett utbud av färdigheter som du kommer att bemästra i slutet av din utbildning. I synnerhet kommer du att utbildas i att:
- Säkerställa internationell marknadsföring, kommersiell och regulatorisk övervakning
- Hantera och övervaka resultatet för ett exportsäljteam
- Optimera företagets internationella strategi
- Bidra till utvecklingen av kundportföljen
- Behärska kundrelationsstrategin och förutse trender
- Implementera en internationell affärs- och lojalitetshandlingsplan
- Säkerställa administrativ och kommersiell hantering av exportförsäljning
- Utveckla, implementera och utvärdera resultaten av en strategisk och operativ marknadsplan
Färdigheter utvecklade
Distansutbildningen European Bachelor in International Marketing täcker ett brett utbud av färdigheter som du kommer att bemästra i slutet av din utbildning. I synnerhet kommer du att utbildas i att:
- Identifiera utmaningarna i marknadsföringsplanen
- Tolka affärsplanen
- Skriv en strategisk och operativ marknadsföringsplan
- Förstå frågeställningarna och behärska de grundläggande principerna för CRM och formalisera verksamhetsmetoderna och kundprocessen
- Bemästra den rättsliga ramen som är specifik för marknadsförings- och kommunikationsåtgärder
- Grunderna i B2B -marknadsföring
- Utveckla och identifiera nyckelelementen i en e-handelsstrategi
- Bygg och förstå en varumärkesidentitet
- Hantering av import-exportverksamhet och grunderna för internationell marknadsföring
Förutsättningar och villkor för att erhålla
Distansutbildningen European Bachelor in International Marketing är tillgänglig för personer som har validerat ett Bac +2 eller motsvarande diplom för att få 120 hp. Den ger 60 högskolepoäng som sedan tillåter till exempel integrering i en European Master, såsom European Master in Management and Business Strategy som erbjuds av ENACO .
För att få RNCP -titeln "Marknadsförings- och försäljningschef" måste studenterna:
- Respektera åtkomstvillkoren/förutsättningarna
- Slutför alla utbildningsuppgifter
- Utför det professionella uppdrag som standarden föreskriver
- Ta och klara tentorna
Utbildningen
Undervisningsprogrammet syftar till att utbilda studenter inom alla områden av marknadsföring, särskilt på internationell nivå, genom att ta itu med den europeiska marknadens särdrag. De studerar strategisk marknadsföring, operativ marknadsföring, internationell marknadsföring och beskattning, marknadsstudier och geopolitik. Kurser i europeisk kultur och medborgarskap, IKT (informations- och kommunikationsteknik) och moderna språk (LV1 och LV2 obligatoriska, LV3 valfritt) tillhandahålls också.
Det europeiska projektet: kultur och demokrati för medborgarskap i aktion
- Europas geopolitik
- Samtidshistoria för europeisk konstruktion
- Hur EU fungerar och dess utmaningar, utmaningar för framtiden
- EU och världen
Interkulturell förvaltning och mänskliga resurser i Europa
- Interkulturell förvaltning i Europa
- Personalresurser i Europa
Professionell expertis
- Strategisk marknadsföring
- Operativ marknadsföring
- CRM: optimering av kundrelationshantering
- Marknadsföringslag
- B till B marknadsföring
- E-marknadsföring
- Varumärkeshantering
- Internationell marknadsföring
LV1 (engelska, spanska eller italienska)
LV2 (engelska, spanska eller italienska)
- Geopolitik och internationell marknadsföring
- Internationell marknadsföring och beskattning
- Strategisk marknadsföring
Minnesmedia
utbildning
Kursen European Bachelor in International Marketing inkluderar en 12-veckors praktikperiod där studenten anförtros flera åtgärder relaterade till internationell marknadsföring. Ett lönearbete relaterat till ramverket kan också ersätta praktiken.
Kandidater som inte har möjlighet att genomföra praktik på ett företag kan stödja sin avhandling om teoretiskt arbete. I detta fall bestäms avhandlingsprojektet i samråd med lärarlaget och den professor som ansvarar för uppföljningen som ska ha rollen att handleda projektet.
Studenter som är anställda under utbildningen och inom den specialitet som följs kan fokusera sin avhandling på sin yrkesverksamhet.
Tentor
Proven äger rum i januari, juni och oktober, övergripande eller successivt, i något av FEDEs examenscentra. Platsen kommer att meddelas dig av utbildningstjänsten. Examinationsavgifter, fastställda av FEDE, ingår i kostnaden för utbildningen.
Gör dina tentor online!
Tack vare dess erkännande och dess starka innovationspolicy har ENACO gått samman med FEDE för att skapa ett 100 % fjärrundersökningssystem. Du gör proven helt online , i januari, juni och oktober, globalt eller progressivt. De muntliga proven sker i synnerhet genom videokonferens (med förbehåll för ändringar i tentamensförfarandet).
Du behöver därför inte längre resa för testerna och kan slutföra dem enligt din tillgänglighet, inom de tidsfrister som FEDE fastställt. Examinationsavgifter, fastställda av FEDE, ingår i kostnaden för utbildningen.
Professionella möjligheter
International Marketing Bachelor öppnar dörrarna till många karriärer. Detta distansdiplom förbereder dig faktiskt för att utföra en aktivitet inom den internationella försäljnings-, marknadsförings- och handelssektorn inom ett SME eller ett stort företag. Nedan hittar du den icke-uttömmande listan över tjänster som du kan söka till tack vare ditt diplom:
- Juniormarknadschef
- Chef för internationell affärsutveckling
- Internationell projektledare
- International Marketing Manager
- Internationell affärsutvecklare
- Exportförsäljningschef
- Internationell försäljningschef
- Internationell produktchef
- Internationell köpare
- Assisterande import/exportansvarig
Utbildningskostnader
Betalning i två omgångar (-10%) | Betalning i 6 omgångar (-5%) | Betalning i 12 omgångar och mer |
€947 + €2211 = €3158 € 3509 Första registreringsavgifter för tentor ingår | €1000 + (5 x €466,80) = €3334 € 3509 Första registreringsavgifter för tentor ingår | 3509 € Första registreringsavgifter för tentor ingår |
vittne
Jolinon juliet
"Jag valde att börja mina studier vid 30 års ålder, efter en yrkeskarriär som var genomsyrad av naturvetenskap men som tenderade att stabiliseras. Som heltidsanställd var korrespondenskurser ett självklart val för mig och mitt val var naturligt. på ENACO , först för att skolan hade ett mycket gott rykte, sedan för att alla mina frågor besvarades av mina samtalspartners. Efter två års studier fick jag min BTS-kommunikation. Det var inte lätt, det fanns stunder av tvivel, missmod och till och med övergiven. Den osvikliga uppföljningen från ENACO gjorde att jag kunde ta mig samman och slutföra min utbildning. Lärarna var mycket tillgängliga och hjälpsamma. lyssnade, kurser av god kvalitet och tillräckliga förberedelser inför prov. Jag kan sträva efter professionell utveckling i förhållande till mitt diplom eller till och med överväga att fortsätta mina studier."