EDGE ONLINE: Företagsstiftelser

UCLA Anderson Executive Education

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

EDGE ONLINE: Företagsstiftelser

UCLA Anderson Executive Education

57578_EDGE_Img1-S.jpg

EDGE ONLINE: Företagsstiftelser

Målet är enkelt: att ge en tydlig kunskap om grundläggande begrepp och strategier som driver global verksamhet idag. Vad du får:

  • Lär dig i din egen takt: du får 90 dagar att slutföra kursen online
  • Lär dig av det bästa: Denna kurs lärs av eliten av UCLA Anderson världsklass fakultet
  • Prata samtalet: Lär dig det grundläggande vokabuläret för viktiga verksamhetsområden
  • Gå på promenad: tillämpa affärsidéer för att öka din karriär och ge mer organisationsvärde
  • Avslutningscertifikat från UCLA Anderson Executive Education

Om kursen

Under den ständigt växande komplexiteten i dagens arbetsliv är grundläggande principer som utgör grunden för affärer, oavsett bransch och vart du än befinner dig i världen. Att förstå dessa fundament - hur de arbetar tillsammans och hur man praktiskt tillämpar dem - är en nödvändighet för alla som vågar in i affärer, vare sig i ledning eller som företagare. Kursen är uppdelad i tre områden, var och en introducerar eleverna till en eller flera nyckeldimensioner av verksamheten:

  1. Strategi och organisationer
  2. Verksamhet och ekonomi
  3. Marknadsföring och ledarskap

Genom att genomföra kursen kommer studenterna att få en kraftfull karriärkant genom exponering för verksamhetsspråk och dess kärnförare, så att de kan skapa och få mer värde för sina organisationer och påskynda karriärbanorna.

Curriculum

Introduktion till strategi och organisationer

57581_EDGE_Img2-S.jpg
Introduktion till strategi och organisationer sätter scenen för att lära sig hur verksamheten fungerar. Början med en förståelse för vad en organisation är och dess grundläggande syften inkluderar frågor som vertikal och horisontell integration, diversifiering, chefsrollen, utformning av incitamentsplaner, affärsstrategi, den centrala betydelsen av "värde" i ett affärssammanhang och konceptet industrin attraktivitet. Efter avslutad kurs ska studenten kunna:/>/>

  • Bestäm företagets vinst genom att använda sådana viktiga affärsidéer som inmatningskostnader, omvandling, total kostnad, pris, betalningsvilja och värde.
  • Ta intelligenta beslut om horisontell och vertikal integration som involverar ditt företag.
  • Använd en omfattande affärsstrategi för avsiktligt att skapa, fånga och leverera värde till ditt företag och dina kunder.

Introduktion till Operations and Finance

57580_EDGE_Img3-S.jpg
Introduktion till Operations and Finance gränsar till två av de viktigaste aspekterna av verksamheten - de processer som stöder produktion och leverans av en vara eller tjänst och den ekonomiska ansträngning som krävs för att driften ska kunna fortsätta. Ämnen innefattar processanalys, finansiella grunder och samspelet mellan standardrapporter, som balansräkningen, resultaträkningen och kassaflödesanalysen samt de viktigaste verksamheterna som varje verksamhet bedriver. Efter avslutad kurs ska studenten kunna:/>/>

  • Bestäm de potentiella flaskhalsarna i en affärsprocess, så att du vet vad du ska göra för att förbättra.
  • Analysera olika alternativ för processförbättring så att du väljer den bästa.
  • Övervaka de viktigaste affärsverksamheterna för finansiering, investeringar och verksamheter, genom att använda vanliga företagsrapporter för att övervaka dina framsteg.

Introduktion till marknadsföring och ledarskaps ledarskap

57579_EDGE_Img4-S.jpg
Introduktion till marknadsföring och ledarskap ledarskap handlar om ytterligare två grunder varje affärsverksamhet person måste behärska: marknadsföring och ledarskap ledarskap. Inlärning börjar med klassiska marknadsföringsprinciper som funktioner / fördelar, 3 Cs, segmentering och definition av en målmarknad och 4 Ps. Det skiftar sedan till differentiering och hedrar både ledarskap och ledarskapsförmåga, dyker in på varje del av POLC [S] -modellen för ledarskapsbrist och slutar med viktiga tankar om en chefs etik. Efter avslutad kurs ska studenten kunna:/>/>

  • Slutföra en marknadsförings- och försäljningsplan som innehåller strategisk analys - företag, kunder och konkurrens - samt taktik för segmentering och inriktning på kunder, prissättning, placering, positionering och marknadsföring av din produkt / tjänst.
  • Blanda både strategiska [ledarskap] och de taktiska [management] aspekterna av att leda ditt företag.
  • Använd POLC [S] -modellen, inklusive tillhörande bästa praxis, för att strukturera ditt förhållningssätt till företagsledning och ledarskap.

Vem ska ansöka

Denna helt online kurs riktar sig till alla som vill bygga en stark grund i viktiga affärer, ledning och ledarskapskoncept.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
UCLA Anderson Executive Education

Senast uppdaterad February 9, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
90 dagar
Deltid
Heltid
Price
Pris
100 USD
Information
Deadline
Locations
Amerikas förenta stater - Los Angeles, Kalifornien
Startdatum: Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Amerikas förenta stater - Los Angeles, Kalifornien
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan