presentation

Europeiska unionens normer och politik understryker allt mer den ekonomiska och sociala betydelsen av samarbetspolitiken mellan länder, med inriktning på utbildning som den avgörande kvalitativa faktorn för modernisering och innovation av produktiva apparater, arbetsmarknaden, processerna för undervisning och kultur och för att uppnå mer rättvisa nivåer av demokratiskt deltagande och bara social integration. För att uppnå ett mer modernt utbildningssystem och för att uppnå en kunskapsbaserad ekonomi som är mer konkurrenskraftig och dynamisk över hela världen, bidrar Europeiska unionen till att utveckla kvalitetsinstruktion och därför uppmuntrar det samarbete mellan Medlemsstaterna och de extrauropeiska länderna genom tre grundläggande axlar:

  • Kunskapsbyggande
  • Utveckling av ett kulturellt utrymme.
  • Sammanslutning av medborgare för byggandet av deras länder.

Den akademiska utbildningen måste kunna förutse och förbereda sig för ett nytt samhälls behov baserat på medlemmarnas kunskaper och inlärningskapacitet, utveckla nya kompetenser och möjligheter också tack vare innovation och en rättvis omfördelning av kunskap, beslutsansvar, organisationsmodeller, handlingsinstrument I det moderna samhället av kunskap, fortbildning, kompetens, professionalism och krav från innovation utgör ett grundläggande, prioriterat och oupplösligt behov både för Italien och för alla europeiska nationer och för hela civilisationen. akademisk utbildning, på grund av sin höga kvalitativa nivå och dess tvärvetenskapliga perspektiv, erbjuder lämpliga kulturinstrument för att uppnå en djupgående och specifik kunskap om de fenomen som den behandlar.

Internationella doktorandskolan i Madrid har skapats för samordning, organisation och förvaltning av doktorsstudier vid universitetet, av aktiviteterna i samband med bildandet och utvecklingen av doktorander och andra aktiviteter som är förenliga med forsknings- och innovationsstrategin av universitetet. Denna samordning resulterar i synergier i resursanvändningen och en intensivering av den tvärvetenskapliga utbildningen av doktorander, en karaktäristisk och väsentlig del av doktorn. I detta avseende anordnar doktorsskolan i Spanien utbildningsaktiviteter och gemensamma seminarier för alla doktorander, där de utsätts för forskningsämnen i andra discipliner än sina egna, vilket bidrar till att stimulera tvärvetenskaplighet och anpassning till kraven på doktorsprogrammets samhälle och möjliggör mobilisering av universitetets och dess forskningsnätverk.

Inom skolans akademiska funktioner kommer de att vara:

  • Planera och föreslå doktorandprogrammen som erbjuds på Internationella doktorandskolan och främja högsta kvalitet i utvecklingen av nämnda program i enlighet med de akademiska institutionernas farhågor och initiativ.
  • Koordinera och delta aktivt i utvärderingar av programmets kvalitet: i verifiering, uppföljning och ackreditering.
  • Planera, sprida, organisera och övervaka verksamheten i samband med bildandet och utvecklingen av doktorander, riktade mot doktorander och forskare kopplade till Internationella doktorandskolan i syfte att överensstämma med förvärvet av de kompetenser som fastställts i de verifierade rapporterna , å ena sidan, och främja forskning och pedagogisk excellens hos universitetets lärare.
  • Representationen och deltagandet i institutioner eller aktiviteter relaterade till utbildning inom forskningsområdet kommer att falla på International Doctoral School.
  • Upprätta bedömningskriterier för doktorer, enligt utbildningens och yrkesmässiga mål för varje program.
  • Övervakning och kontroll av programmen för utvärdering av doktors utbildning och forskning.
  • Tilldela undervisning till de träningsaktiviteter som organiserar och utvärderar undervisningsarbetet hos de lärare som deltar i undervisningen av dem.
  • Främja kvalitetsåtgärder för de doktorsavhandlingar som utarbetats i doktorandprogrammen, och främja indikatorer på excellens och effekter.
  • Främja samarbete med externa enheter och forskare för att uppmuntra till internationalisering och forskningspraxis.
  • När det gäller interuniversitetsprogram, kommer doktorsskolan att utföra samordningsfunktionerna med konsortieinstitutionerna.
  • Uppmuntra rörlighet för professorer och studenter kopplade till doktorsavhandling.

Doktorandens slutgiltighet

Doktorandkurserna är oberoende av motsvarande curriculum och dess respektive regleringsregler riktade mot den studerandes avancerade utbildning i forskningsmetoderna och kommer att innehålla förberedelse, presentation och läsning av doktorsavhandlingen.

Doktorsavhandlingen består av ett originalforskningsarbete som utvecklats av doktoranden inom något kunskapsområde. Avhandlingen ska göra det möjligt för doktoranden att arbeta självständigt inom id i.

Ph.d.-programmet som lanserats av Pegaso International möjliggör vetenskaplig forskning inom områden som kännetecknas av utvecklingen, som förstås i dess breda semantiska värde, och hänvisar både till aspekter som rör personens tillväxt och problemen med grupputveckling. sociala, frigörande av marginella ämnen, den interkulturella konflikten, reglerna för medborgerlig samexistens, beteendets uppgift, sociala åtgärder och internationell konflikt, upp till överväganden om kultur, konst, hälsa, livskvalitet och Förvaltningen av innovation i institutioner.

utbildningsverksamhet

Utbildningsverksamheten för doktorsavhandling och utbildning utförs huvudsakligen online och har en mycket exakt och markerad tvärvetenskaplig och interkulturell krökning. är uppmärksam på de forskningstekniker och förfaranden som krävs vid studier av dynamiska och komplexa utvecklingsprocesser, även i perspektivet av socialpolitik och förvaltning av det globala samhället, där doktorander ingår i forskningsprogram, seminarier, studiemöten , enligt ett lärandeprojekt med en stark och specifik identitet och permanent utsatt för kontroll- och kontrollmöjligheter, både internt och externt, även genom deltagande i doktorskolor som främjas av vetenskapliga samhällen, enligt interuniversitetsprogram.

Ingresso profil

Det är obligatoriskt att studenter som ingår i online-doktorn har fullgjort en kandidatexamen och en magisterexamen inom områdena social och juridisk vetenskap. För de studenter i vilka doktorandprogrammets akademiska kommitté upptäcker någon brist på träning, kan de bli skyldiga att slutföra träningstillägg, vilket kan vara den metod för forskningsmetodik som föreslås i detta program för de studenter som kommer från grader av examen eller doktorsexamen saknar sådan utbildning, eller någon av de masterprogrammets moduler relaterad till detta program, beroende på vilken forskningslinje studenten ska införa.

Behörighetskrav krav~~POS=HEADCOMP

Det kommer att vara nödvändigt att vara i besittning av de officiella titlarna av examen eller motsvarande, och högskoleexamen. Ha en officiell universitetsexamen, som möjliggör tillträde till en magisterexamen och har gått minst 300 högskolepoäng i uppsättningen officiella högskolestudier, varav minst 60 måste vara på masternivå. Ha innehav av en examen som erhållits i enlighet med utländska utbildningssystem, utan att ha behov av homologation, efter att ha verifierats av universitetet att examen godkänner en utbildningsnivå som motsvarar den officiella spanska universitetsmästarens examen och som den tillåter i utfärdarlandet titel för tillträde till doktorandstudier. Ha en annan spansk doktorsexamen erhållen i enlighet med tidigare universitetsförordningar.

Program undervisas på:
Spansk

Se 13 fler kurser från INISEG Instituto Internacional de Estudios en Seguridad Global »

Senast uppdaterad September 7, 2018
Denna kurs är Internet
Startdatum
Sep 2019
Duration
3 år
Deltid
Heltid
Pris
8 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sep 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum