Gå till skolans webbplats
Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida
Inledning
Optimera dina integrerade digitala marknadsföringsinsatser genom analys.
Ny digital teknik har lett till en ökning av mängden information vi kan lagra, komma åt och analysera. Ett överflöd av värdefull data innebär att företag har möjlighet att uppdatera hur de mäter, planerar och implementerar sin marknadsföringsaktivitet. MIT Sloan Digital Marketing Analytics online-kortkurs kommer att exponera dig för expertinstruktioner från professor Sinan Aral , som för närvarande är banbrytande tankeledande inom analyticsområdet.
Efter avslutad kurs kommer du att gå bort med:Möjligheten att undersöka hur digitala kanaler kan utnyttjas för att optimera marknadsföringsutgifterna.
Färdigheterna att analysera resultatet av en marknadsföringskampanj med hjälp av digitala analysanalysverktyg.
Kunskapen att rekommendera ROI-optimeringsstrategier för digitala marknadsföringskampanjer.
En förståelse för tillämpningen av maskininlärning och artificiell intelligens för digital marknadsföring.KursstrukturMIT Sloan School of Management samarbetar med GetSmarter, ett varumärke för 2U, Inc., för att skapa en ny klass av lärarupplevelse - en som är uppslukande, samarbetsvillig och tillgänglig. Utnyttja deltidsinlärningsmodellen (6-8 timmar per vecka) och stödet av en Head Learning Facilitator på Online Learning Campus, när du tjänar ett intyg om fullbordande från MIT Sloan.
Detta sex veckors program ger dig en översikt över de bästa metoderna och metoderna för mätning och analys av digital marknadsföring och ger en förståelse för hur dessa verktyg kan användas för att informera strategi. Du får praktisk erfarenhet av att använda analysverktyg och tekniker i marknadsföring och lära dig hur de kan förbättra ROI-kampanjen.
Moduler släpps varje vecka, vilket möjliggör en flexibel men strukturerad strategi för lärande.
Ämnen som omfattas av programmet inkluderar:Digital Marketing Channel Mix
Integrerad digital marknadsföring
Predictive Analytics och Predictive Modeling
Implementera prediktiv analys över kanaler
Optimera avkastning på investeringar (ROI)
Framtiden för integrerad digital marknadsföring: Video, mobil och AI
Skapa en optimeringsplan för digital marknadsföringVem skulle gynna?Denna kurs skulle vara av värde för dem som arbetar med marknadsföring eller planerar att flytta in i fältet. För marknadsförare är denna onlinekurs utformad för att hjälpa dig att stänga luckorna i din analytiska kunskap och färdigheter. Om du är ägare till ett litet företag syftar det till att utveckla din förmåga att skapa höga ROI-kampanjer som kan resultera i bättre försäljning.Hur man skall registreraDet finns inga formella förutsättningar för att gå med i detta program. Kortkursen online är tillgänglig för yrkesverksamma, oavsett plats, akademisk studie eller arbetslivserfarenhet. Det finns inga godkännandekriterier eller registreringsavgift, men du behöver ett aktuellt e-postkonto och åtkomst till en dator och internet samt en PDF-läsare. Du kan behöva visa Microsoft PowerPoint-presentationer och läsa och skapa dokument i Microsoft Word eller Excel.
Registrera nu!
Vanliga frågorBesök kurssidan för att lära dig mer om kommande sessiondatum, programpris och mer:
[Få reda på mer]
Om du har några andra frågor, vänligen kontakta:
1 617 997 4979 mitsloan@getsmarter.com
Boka tid hos din kurskonsult
Om skolan
The MIT Sloan School of Management emphasizes innovative research that enhances management practice. Its focus on action learning means that students are able to apply concepts learned in the classroo
...
Läs mer
The MIT Sloan School of Management emphasizes innovative research that enhances management practice. Its focus on action learning means that students are able to apply concepts learned in the classroom to real-world business settings.
Läs mindre
Gå till skolans webbplats