Digital Marketing Master

Universidad Isabel I

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Digital Marketing Master

Universidad Isabel I

Magisterexamen i digital marknadsföring vid Universidad Isabel I utbildar och tränar eleverna för integrerad förvaltning av digital marknadsföring och företags kommunikation av ett företag eller en institution.

Professionell Master

Det är en professionell mästare med en längd på 60 högskolepoäng och ett mycket praktiskt akademiskt program som förbereder studenter för några av de yrken som har större efterfrågan på den nuvarande arbetsmarknaden och erbjuder de verktyg, både teoretiska och praktiska, som är nödvändiga för design och genomförandet av en effektiv digital marknadsplan. Det är därför en utbildning som lär studenter att genomföra specifika handlingar utan att försumma den strategiska delen så viktigt att inte förlora fokus på lönsamhet.

Denna magisterexamen fokuserar i grunden på företags kommunikation och användningen av nya verktyg, digitala medier och sociala nätverk, som utvecklas i snabb takt hos användare och företagsorganisationer.

Officiell mästare

Öka din anställningsnivå med en av de mest krävda graderna på arbetsmarknaden, som gäller inom hela Europeiska högskolan (EHEA). Mästaren i digital marknadsföring är en officiell titel som öppnar dörrarna i första hand för professionell praxis för digital marknadsföring och för det andra till doktorsforskningens specialisering.

Master online

Genom att göra avstånd magisterexamen kan du kombinera dina studier med ditt yrke och familjeliv, eftersom du kan studera i din egen takt när som helst och var som helst.

Vår online-metodik och de utmärkta materialen som skapats av vår fakultet av utbildade marknadsförare med stor erfarenhet gör den här mästaren till en av de bästa i den nationella scenen.

Utvärderingsmetod

Utvärderingsmetoden Universidad Isabel I gör det möjligt att erhålla 60% av betyget genom de kontinuerliga bedömningsaktiviteter som föreslås i klassrummet. Observera att du måste slutföra i slutprovet för varje ämne, varifrån få de återstående 40% av noten.

mål

Magisterexamen i digital marknadsföring syftar till att erbjuda den generiska, tekniska, kommunikativa och didaktiska träningen som krävs för att förstå ledande roll för marknadsföring och online kommunikation i Web 2.0 och sociala medier och träna studenten i sin ledning, så att :

  1. Hantera med lätthet verktygen för digital marknadsföring, sociala nätverk och multimedia av web 2.0 och mobilekosystemet.
  2. Förstå ursprung och utveckling av marknadsföring, reklam och online kommunikation i web 2.0 och digitala plattformar.
  3. Att ge studenten med vetenskapliga kriterier och intresse för forskning.
  4. Känn utvecklingen och utvecklingen av en digital medieplan.
  5. Förstå de grundläggande principerna för de olika teorierna om marknadsstrategi, reklam och online kommunikation samt de begrepp och verktyg som behövs för genomförandet av marknadsstrategier för organisationer, produkter och tjänster på web 2.0 och mobilekosystemet.
  6. Lösa eventuella problem under lärandeprocessen för varje didaktisk enhet, baserat på studier av marknadsföring och digital kommunikation i webb 2.0 och sociala medier.
  7. Analysera annonserings- och marknadsföringsalternativ, genom nätverk och digitala verktyg, av en organisation, produkt eller tjänst genom att utarbeta en marknadsplan, dess övervakning och utvärdering.
  8. Optimera möjligheterna i utformningen av en web och mobil handling och utnyttjande.
  9. Lär dig att effektivt placera en webbplats för att uppnå kvalitetstrafik från kunder, användare eller intressegrupper.
  10. Mät och förbättra utvecklingen av relationen med lönsamma kunder.
  11. Fånga och behåll olika kunder med olika sätt att marknadsföra online: e-post, innehållssyndikering, varumärkesinnehåll etc.
  12. Analysera webb- och mobiltrafikstatistik och utnyttja dem vid övervägande att fatta beslut som förbättrar digital prestanda och närvaro.
  13. Skapa företags- eller produktprofiler i olika nätverk och få professionell lönsamhet.
  14. Gör kännedom om hur man säljer en produkt eller tjänster via nätverket.
  15. Tillfredsställande glimt av data som extraheras från svar från användare som besöker en webbplats för att få en förbättrad kommunikation på Internet.
  16. Behöva lämpliga mekanismer och anpassa dig till hanteringen av interaktiva marknadsförings- och kommunikationsverktyg i web 2.0, sociala medier och mobilekosystemet.
  17. Att känna till de olika funktionella områdena i företaget och de viktiga och strategiska marknadsbesluten och företagens kommunikation och områdesexperternas professionella profil samt samhällsansvarig i webb 2.0 och sociala medier.
  18. Intervju processen med marknadsföring, reklam och online kommunikation i web 2.0, sociala medier och mobila ekosystemet.
  19. Förstå detaljerna i multimediakommunikationsfunktioner och kompetenser hos företag inom digital marknadsföring, potentiella kunder, geografiska regioner och produktiva sektorer på Internet.
  20. Förstå principerna om yrkesetik, identifiera huvudaktörernas konsekvenser och utforma ideala scenarier i det digitala scenariot.
  21. Identifiera funktionella områden i en organisation i web 2.0 och förhållandet mellan dem.
  22. Organisera och skickligt planera projekt på webbplatser och mobila och digitala sociala plattformar.
  23. Förstå adekvat ledande roll för digital marknadsföring, reklam och online kommunikation i web 2.0 och sociala medier.
  24. Skill mellan begreppet social konsument och den proaktiva användaren på Internet.
  25. Förstå och veta hur man tillämpar de senaste trenderna i varumärkes-konsumentrelationen genom marknadsföring på mobila enheter och nya framväxande medier.

Vem är det för?

Master i digital marknadsföring riktar sig särskilt till alla akademiker från kunskapsområden relaterade till affärer, marknadsföring, reklam och / eller ny teknik.

Det vanligaste är att studenter bildas av akademiker eller akademiker i reklam och PR, journalistik, audiovisuell kommunikation, företagsekonomi och ekonomi, ekonomi eller datateknik.

Vi har dock ett träningskomplement på 50 h sostron marknadsföring och kommunikation för dem som kommer från andra områden och har inte gjort någon utbildning i dessa ämnen.

Därför är master i digital marknadsföring lämplig för alla akademiker och akademiker i allmänhet som vill fördjupa professionellt i användningen och utvecklingen av digital marknadsföring och kommunikationsteknik och informationssamhället. såväl som för alla yrkesverksamma som utvecklar sitt arbete inom marknadsföring och kommunikation avdelningar av företag och institutioner, branschorganisationer ... och alla företagare som vill starta företag baserat på den digitala miljön och behöver känna till nycklarna och möjligheterna som erbjuds av Internet .

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad June 1, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
1 år
Deltid
Price
Pris
3,840 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Burgos, Castile and León
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2018
Spanien - Burgos, Castile and León
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan