Civilingenjör i virtuell utbildning med en koncentration inom neurovetenskap och utbildning
Broward International University
Nyckelinformation
Campus läge
Davie, Amerikas förenta stater
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Master of Science in Virtual Education med en koncentration inom neurovetenskap presenterar en ram för att förstå hur människor absorberar och behåller ny information och integrerar kunskap från neurovetenskap och utbildning. Förutom att presentera effekterna av IKT i utbildning och nya virtuella metoder är programmet utformat för att ge en översikt över de grundläggande begreppen för hur den mänskliga hjärnan fungerar. Studenterna kommer att bedöma möjligheten att använda denna neurovetenskapliga kunskap för att ta itu med viktiga frågor i utbildningen.
Efter att ha studerat magisterexamen kommer du bland annat att kunna:
- Förstå användningen av neurovetenskap för att ta itu med viktiga frågor i utbildningen.
- Översikt över hur människor lär sig och behåller kunskap.
- Maximera varje elevs inlärningsupplevelse.
- Förmåga att anpassa sig till vilken utbildningsnivå som helst.
Du kommer att kunna koppla din avhandling eller ditt slutliga magisterarbete till en verklig casuistik inom sektorn, och kunna ha en direkt inverkan på tillämpningen av din miljö.
Allt detta efter vår undervisningsmodell utformad på grundval av tre grundläggande pelare som främjar utmärkt träning, öppen för alla, flexibla och 100% online: baserat på en aktiv inlärningsupplevelse som främjar kritiskt tänkande, lagarbete, deltar i kraftig brainstorming och använder ett fall studieorienterat tillvägagångssätt som leder till idén att lära sig genom att göra.
Var gränslös; Vara framgångsrik.
Vad förbereder dig för
- Förstå användningen av neurovetenskap för att ta itu med viktiga frågor i utbildningen.
- Översikt över hur människor lär sig och behåller kunskap.
- Maximera varje elevs inlärningsupplevelse.
- Förmåga att anpassa sig till vilken utbildningsnivå som helst.
Vem är det för?
- Lärare, yrkesverksamma, socialpedagoger, lärare för barn med särskilda behov, pedagogiska psykologer, utbildningschefer, politiska ledare, pedagoger och lärare.
- Professionella som vill utveckla, uppdatera eller fördjupa sin förståelse för samtida utbildning och få kunskap inom områden relaterade till neurovetenskap.
- Utbildningspersonal som söker innovativa pedagogiska tekniker för sitt arbete.
agenda
1: a akademiska perioden
- Utveckling och integration av tekniker inom distans och virtuell utbildning
- Grunderna för neurovetenskap (*)
2: a akademiska perioden
- Virtuell utbildning och online-lärande
- Kognitiv neurovetenskap och utbildning (*)
3: e akademiska perioden
- Virtuella inlärningsplattformar
- Inlärningsmiljö och mångfald
4: e akademiska perioden
- Läroplan för virtuell utbildning
- Tillämpningar av neurovetenskap på utbildning (*)
5: e akademiska perioden
- Lärande psykologi och instruktionsdesign (*)
- Forskningsmetodik
6: e akademiska perioden
- Inlärningsmiljö för moln och benchmarking
- thesis
(*) Kurser som ska ersättas med uppsättningen valfria kurser relaterade till den valda koncentrationen.
Förkunskapskrav
Kandidatexamen eller examen.
Testimoniales
”Att studera vid BIU är mycket praktiskt eftersom plattformen är väldigt intuitiv och dynamisk. Den är tillgänglig dygnet runt så att eleven kan komma in när som helst. Dessutom är lärarteamet mycket bra och med en imponerande nivå av mänsklig kvalitet. " - Claudia Gutierrez
"Virtualitet är ett helt subjektivt begrepp på BIU: plattformen och lärarnas erfarenhet gör att man känner sig inne i institutionen utan att behöva lämna hemmet." - Jesús Andrés Pérez.
"Lärarnas erfarenhet, kapacitet och professionalism och det magnifika ackompanjemanget av BIU-riktlinjerna gör det till en oförglömlig upplevelse." - Jesús Andrés Pérez.