Civilingenjör i marknadsföring
University of London
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 - 5 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 7 176 *
Ansökningstiden
04 Mar 2024
Tidigaste startdatum
Apr 2024
* Band A vägledande total årsavgift; Band B vägledande total årsavgift: £ 10248. Avgifterna är föremål för årlig översyn
Introduktion
Online MSc i marknadsföring syftar till att utveckla marknadsledare över hela världen som är skickliga i strategiskt och taktiskt beslutsfattande inom marknadsföring, men också medvetna om effekterna av sina beslut på de bredare miljöresultaten. Denna examen är ackrediterad av Chartered Institute of Marketing (CIM).
- Studiemetoder: Online
- Programlängd: 1,5 * - 5 år * beroende på modulens tillgänglighet
- Ansökningsfrister: 31 augusti
- Akademisk regi av Birkbeck, University of London
Få en prestigefylld MSc Marketing -kvalifikation, ackrediterad av Chartered Institute of Marketing, med akademisk ledning från Birkbeck, University of London .
Som examen från detta program kommer du att:
- Kunna kritiskt reflektera över nya utmaningar inom varumärke, relationsmarknadsföring, digital marknadsföring och sociala medier, och hållbarhet, för att bara nämna några, och kommer att hitta studieprogrammet uppdaterat, intellektuellt inspirerande och relevant.
- Skaffa färdigheter i strategiskt och taktiskt marknadsföringsbeslut medan du överväger effekterna av dina beslut på den tredubbla resultatlinjen: ekonomiska, sociala och bredare miljöresultat.
Nyckeldatum
Intag i oktober 2020
- Ansökningar öppnas: 29 juni 2020
- Sista ansökningsdag: 31 augusti 2020
- Sista anmälningsdag: 21 september 2020
- Programmet startar: oktober 2020
Hur du studerar
Programmet erbjuder en mängd mycket engagerande läromedel och aktiviteter. Din inlärningsupplevelse kommer att förbättras med en tillgänglig och attraktiv inlärningsplattform, möjligheter till självbedömning så att du kan förstå dina egna framsteg och förstärkt online-support.
Detta program stöds för närvarande inte av några erkända undervisningscenter.
Online support
Detta marknadsföringsutbildningsprogram levereras online och det finns inget krav att komma till Storbritannien som en del av dina studier. Vårt flexibla onlineprogram låter dig arbeta runt ditt eget schema och leder till en globalt erkänd kvalifikation.
När du registrerar dig ger vi dig tillgång till Studentportalen. Du kan sedan komma åt ditt University of London e -postkonto och andra viktiga resurser, inklusive:
- Studentguiden ger information som är gemensam för alla studenter och ger användbar information om ditt förhållande till University of London fram till examen.
- Den virtuella lärmiljön (VLE) som erbjuder onlineinlärningsstöd, tillgång till studentcaféet och diskussionsområden och annat studiematerial.
- Online-biblioteket ger tillgång till över 100 miljoner akademiska elektroniska artiklar som består av e-böcker, e-tidskrifter, konferenshandlingar etc. Dessutom kan studenter begära objekt som inte finns i biblioteket via bibliotekets interbibliotekets lånetjänst med britterna Bibliotek. Alla registrerade studenter har fri tillgång till University of London s onlinebibliotek via https://onlinelibrary.london.ac.uk/
- Senats husbibliotek ger gratis referensåtkomst för alla registrerade distans- och flexibla lärande studenter.
Lärarstöd
Alla studenter får handledarstöd och feedback online medan de studerar detta program. Handledare introducerar modulerna, svarar på frågor, övervakar diskussioner och ger vägledning om bedömningar.
Studiematerial
Alla viktiga resurser, aktiviteter, videor, diskussioner och support tillhandahålls via VLE. Detta gör att du kan anpassa dina studier kring dina arbetsåtaganden. Det finns ingen anledning att köpa ytterligare läroböcker.
Tid engagemang
Det flexibla tillvägagångssättet för lärande gör det möjligt för studenterna att slutföra MSc -marknadsföringen på minst ett och ett halvt år (beroende på modulens tillgänglighet) till högst fem år.
Du kan studera i din egen takt, antingen deltid eller heltid, och anpassa intensiteten för inlärning efter dina behov. Moduler erbjuds över två 22-veckors sessioner varje läsår. Du väljer vilka sessioner du vill skriva in och hur många moduler du ska slutföra i varje session.
Studentstöd
Vi har åtagit oss att leverera en exceptionell studentupplevelse för alla våra studenter, oavsett vilket av våra program du studerar och om du studerar självständigt eller med ett erkänt undervisningscenter.
Du får tillgång till support via:
- Studentrådgivningscentret - ger stöd för applikations- och studentportalfrågor.
- TalkCampus - en kamratstödstjänst som erbjuder ett säkert och konfidentiellt sätt att prata om allt du tänker på när som helst på dagen eller natten.
- Student Relationship Managers - ett team av Student Relationship Managers (SRM) är här för att stödja och ge råd under dina studier. De syftar till att se till att du är helt uppdaterad med viktig och användbar information om hur du bäst kan slutföra dina studier.
bedömning
Varje modul innehåller en blandning av utvärderingar. Under din studieperiod kommer du att genomföra summativa bedömningar genom kurselement och formativa skriftliga tentamen.
Avhandlingen (endast MSc) består av ett forskningsförslag på 3 000 ord (markerat på godkänt/underkänt) och en slutavhandling på 12 000 ord (100 procent).
Alla kurser och avhandlingar skickas in via VLE. Du kan gå upp till tentor på alla våra examenscenter över hela världen.
Akademiskt ledarskap
Akademisk inriktning för programmet är från Birkbeck, University of London , som grundades 1823 och gick med i University of London 1920.
Över 90% av akademikerna i Birkbeck är forskningsaktiva inom olika discipliner och bidrar regelbundet till offentlig debatt och publicerar i ledande akademiska tidskrifter. Marknadsföring utgör en av deras särskilda forskningsstyrkor.
Programdirektör
Dr Manto Gotsi är universitetslektor i marknadsföring vid Birkbeck, University of London , där hon har varit sedan september 2019. Innan hon började i Birkbeck har Manto haft akademiska tjänster vid University of Westminster, Cardiff University, Brunel University och University of Aberdeen. Hon började sin akademiska karriär som doktorandassistent medan hon arbetade mot sin doktorsexamen i marknadsföring vid University of Strathclyde. Manto har besökt tjänster vid Cass Business School (City, University of London ), International Hellenic University (Thessaloniki, Grekland) och Grenoble Ecole de Management (Grenoble, Frankrike).
Mantos forskning fokuserar på hanteringen av paradoxer - hur organisatoriska ledare, team och individer effektivt svarar på konkurrerande krav och resulterande spänningar. Under sin doktorandutforskning utforskade Manto spänningar i förändringsstabilitet som härrör från företags ommärkning. Sedan dess har hon publicerat över 50 artiklar och konferenspapper om paradoxer på flera nivåer inom företagsvarumärke, innovationsledning, entreprenörskap och andra områden.
Manto är en ivrig anhängare av online -lärande, inte bara som ett verktyg för att bredda tillgången till högre utbildning utan också för de möjligheter det erbjuder för att förbättra erfarenhetsinlärning.
Finansiering av din studie
Utan kostnaden för att flytta till London University of London examen var som helst i världen utmärkt valuta för pengarna. Det finns dock ytterligare stödkällor beroende på var du bor och hur du väljer att studera.
Ackreditering
CIM är det ledande yrkesorganet för marknadsförare världen över och finns för att utveckla marknadsföringsyrket, upprätthålla professionella standarder och förbättra kompetensen hos marknadsförare.
University of London har gått samman med CIM för att ge kandidatexamen möjlighet att få yrkeskvalifikationer genom CIM Graduate Gateway. CIM -kvalifikationer är mycket eftertraktade av arbetsgivare, och deras innehåll återspeglas i våra egna examina, vilket säkerställer att vi ger eleverna de bästa möjligheterna för en framgångsrik marknadsföringskarriär.
Graduate Gateway -programmet ger studenter och akademiker den unika möjligheten att få en yrkeskvalifikation eller utmärkelse tillsammans med sin marknadsföringsexamen. Detta betyder att för de flesta kvalifikationer kan studenter och akademiker bara behöva ta en bedömning istället för de vanliga tre.
Galleri
Karriärmöjligheter
Utexaminerade kan göra karriärer inom reklam, media, digital marknadsföring, evenemangsmarknadsföring, PR, produkt-, varumärkes- och marknadsföringsledning, marknadsundersökningar, rådgivning och management.
Denna grad kan vara användbar i en mängd olika marknadsföringsroller inom den lokala och nationella regeringen, i vinstdrivande och icke-vinstdrivande organisationer och i stora små och medelstora företag, nystartade företag och familjeföretag.
Möjliga yrken inkluderar marknadschef, chef för digitalt, varumärkeschef, kampanjchef, digital marknadschef, social mediachef, marknadsinsiktschef, strategisk marknadschef och media- och kommunikationschef.
Läroplan
Civilingenjör i marknadsföring består av:
- Fem 15-poängs obligatoriska moduler
- Tre 15-poängs valfria moduler
- En avhandling som består av två delar: ett forskningsförslag (15 hp) och en avslutande avhandling (45 hp)
När du går vidare genom dina studier kan du ansöka om en mellanliggande examen eller kvalifikationer: Postgraduate Diploma (PGDip) eller Postgraduate Certificate (PGCert) in Marketing.
För att tilldelas PGDip måste du framgångsrikt slutföra fem obligatoriska moduler och tre valfria moduler.
För att tilldelas PGCert måste du klara två obligatoriska moduler och två andra obligatoriska eller valfria moduler.
Individuella moduler kommer att vara tillgängliga att studera på fristående basis för april 2021-intaget (beroende på modulens tillgänglighet).
Antagningar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.