CSMIM - Certifikat inom sociala medier och Internetmarknadsföring
The Electronic Business School International
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Modulen för e-handel och internetmarknadsföring har utvecklats för att ge en gedigen praktisk förståelse för e-handel och Internetmarknadsföringens nyckelområden och ge kunskap om de verktyg, resurser och förfaranden som kan tillämpas oavsett i vilken sektor deltagarna arbetar .
För detta ändamål omfattar kursen Introduktion till e-handel och Internetmarknadsföring; Sökmotoroptimering; Facebook-marknadsföring; Googles marknadsföring; LinkedIn-marknadsföring; Twitter-marknadsföring; E-post marknadsföring; Medieköp; Affiliate marknadsföring; Social bokmärkning; Mobil marknadsföring; Videoproduktion; Video marknadsföring.
Kursenheter är utvecklade för att vara både visuellt tilltalande och interaktiva.
Ytterligare läsresurser finns i varje inlärningsenhet för att utveckla kursmaterialet vidare och laddas ner och skrivas ut för offline-användning.
I slutet av varje inlärningsenhet kommer du att testa enhetens innehåll. Detta kommer att säkerställa innehållsförvärv och förståelse och bidra till studenternas transkript av studier när de fortskrider.
Andra delar av träningsprogrammet som har utvecklats för att stödja elevens framsteg inkluderar stöd för diskussionsforum för att ge deltagarna en kanal för att ställa frågor och söka förtydliganden; Course Tutor e-postsystem för dem som behöver direkt tillgång till sin handledare; Möjlighet att granska kursbedömningsresultat och att pröva igenom kursbedömningar för att förbättra poängen. Men varje test du tar är annorlunda eftersom du kommer att ha ett slumpmässigt urval av frågor baserat på den enhet du har täckt.