Behärska interaktiv marknadsföring och nya medier

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Behärska interaktiv marknadsföring och nya medier

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Master i marknadsföring Interactive & New Media gör du en specialist på digitala och interaktiva medier. Du kommer att lära dig grunderna i strategisk marknadsföring och produktutveckling, nya affärsmodeller, de mest innovativa tekniker och metoder för interaktiv marknadsföring, sociala medier marknadsföring och i slutändan att göra det mesta av de möjligheter som Internet erbjuder företag.

Denna Master vänder sig till yrkesverksamma och nyutexaminerade som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring nyskapande, teknisk eller relaterade till digitala och interaktiva medieföretag. Du lär dig att utnyttja de konkurrensfördelar de nya medierna genom kreativitet och teknik.

spain101

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutförandet av Master i interaktiv marknadsförings- och nya medier du blir helt kunna:

  • Analysera och tolka de grundläggande principerna för driftsmiljöer och marknader.
  • Fråga och tolka marknadsundersökningar och informationskällor som är nödvändiga för korrekt beslutsfattande.
  • Genom att känna till olika tekniker för dataanalys och forskning.
  • Förstå och hantera de grundläggande elementen i marknadsföring och marknadsföring.
  • Var beredd att landa i 3,0 era av digital marknadsföring.
  • Med den senaste tekniken för interaktiv marknadsföring.
  • Göra det bästa av de verktyg som sociala och nya medier ger att kommunicera ditt budskap via nätverket på ett effektivt sätt.
  • Planera effektiva onlinekampanjer, analysera dina resultat och fatta rätt beslut baserat på dem.

Till den det berör?

Mästaren i interaktiv marknadsförings- och New Media erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Akademiker som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring och företagsledning för att ta positioner för stort ansvar i detta affärsområde.
  • Affärsmän som vill utveckla, bygga och stärka sin verksamhet och marknadsföring kunskap enligt gällande affärsdynamik och marknad.
  • Entreprenörer som vill veta de mest innovativa och nuvarande marknadsföringsmetoder för att ge framtida företag ett kraftfullt konkurrensmedel och att lära sig att göra det bästa av företagsledning.
  • Företagsledare, entreprenörer och unga akademiker som vill lära sig hur man får maximal affärsresultat med de resurser som vart och ett av de företag som de arbetar tillgängliga, analysera, forska, tillämpar tekniker för banbrytande förvaltning och att kunna fatta rätt beslut varje gång.

läroplan

Strukturen och material Master i Interactive Marketing & New Media är organiserad på följande sätt:

Modul 1. produktchefer

  • Begreppet marknadsföring och kommersiell verksamhet i organisationer
  • Organisation och affärsstruktur
  • ekonomisk, finansiell och marknadsföring
  • Information och beslutsfattande
  • marknadsundersökning
  • Kvalitativa och kvantitativa studier
  • experimentella och observationsmetoder
  • Intern informationshantering och balanserat styrkort
  • interna förhållanden marknadsföring
  • ekonomisk förvaltning och marknadsföring orientering till lönsamhet
  • Miljöfaktorer och villkor
  • Marknadsmässig och konkurrenskraftig struktur
  • konsumentbeteende
  • Strategisk SWOT diagnos

Modul 2. Marketing Digital

  • Introduktion till ändra miljön
  • Grunderna i digital marknadsföring. den 4F
  • Nya affärsmodeller. Från produktplacering till branded content
  • Agenter och format
  • Planering och statistik
  • Introduktion för att söka och sökord marknadsundersökningar
  • SEO på sidan
  • SEO av sidan
  • Google AdWords och Google Display
  • SEO revision och viktigaste verktygen
  • e-postmarknadsföring
  • policy kanal
  • Introduktion till webbanalys
  • Google Analytics

Modul 3. Strategic Marketing

  • Begreppet planering. strategiska planer och marknadsföringsplaner. Strategier produkt / marknad. planering
  • Försäljningsprognosen. Koncept och teknik
  • Sätta upp mål
  • Segmente strategi
  • positioneringsstrategi
  • Begreppet marknadsföring. Politik, strategier och taktiker
  • Strategier och produktsortiment
  • Utvecklingsstrategier och produktinnovation
  • Strategier och prissättning
  • Distributionsstrategier, expansion och förmedling
  • Marknadsförings- och försäljningsstrategier
  • kommunikations~~POS=TRUNC strategier~~POS=HEADCOMP
  • Drivstrategier. Promotion och marknadsföring
  • internationaliseringsstrategier

Modul 4. Digital kreativitet och sociala medier

  • Typer av nätverk. Du generalist och vertikal, varför vara?
  • Andra resurser: nätverksplattformar, wikis, bloggar och mikroblogg
  • Stora sociala nätverk: Facebook, Twitter, Instagram och Linkedin
  • Sociala Annonser från de stora sociala nätverk
  • YouTube
  • Marknadsföring av värden. Förvandla ditt varumärke till en agent för social förändring och lockar kunder
  • gemenskapens förvaltning
  • Corporate rykte på nätet
  • Creative Strategy I
  • Creative Strategy II
  • Användbarhet och persuadability
  • Konstruktion av meddelanden som konverterar. berättande
  • inkommande
  • Fundamentals och typer av e-handel
  • mobil marknadsföring
  • instrumentpaneler

Mästare Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
750 Öppettider
Heltid
Price
Pris
5,250 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan