• Varaktighet (år): 4
  • Kvalificerad utmärkelse: Kandidatexamen i grundskolan
  • Kvalificeringsnivå: 1: a cykeln (kandidatexamen)
  • Undervisningsspråk: grekiska
  • Studierätt: Distansutbildning
  • Minsta ECTS-poäng: 240

Profil för programmet

Programmets övergripande syfte är att förbereda preprimärlärare för att undervisa barn mellan 3 och 6 år. Det innebär att kandidatläraren ska förvärva nödvändig kunskap och färdigheter och samtidigt planera hans / hennes attityder som kommer att möjliggöra för honom å ena sidan att organisera den lämpliga studentmiljön för barns kognitiva utveckling mellan 3-6 år och å andra sidan för att hjälpa deras utveckling på det sociala, emotionella och moraliska området. Både innehållet i lektionerna och deras metodik syftar till att leda den reflekterande lärarutbildaren som kan ompröva och självbedöma sina beslut och vem har förmåga och möjlighet att göra korrigerande åtgärder.

Karriärmöjligheter

De utexaminerade av detta program kommer att vara anställda i offentliga och privata förskolor

Tillgång till vidare studier

Kandidater från programmet kan accepteras till avancerad nivå (Master's Degree).

bedömning

Kursbedömning består vanligtvis av en omfattande tentamen och kontinuerlig bedömning. Kontinuerlig bedömning kan inkludera bland annat midterms, projekt och deltagande i klassen. Brevkvaliteter beräknas utifrån vikten av tentamen och den kontinuerliga bedömningen och de faktiska numeriska poäng som erhållits i dessa två bedömningskomponenter. Baserat på kursens betyg beräknas studentens betygsnivåvärde (GPA) och kumulativt poängmedelvärde (CPA).

Graduation Requirements

Studenten måste slutföra 240 högskolepoäng och alla programkrav. Ett minimum kumulativt betygsgenomsnitt (CPA) på 2,0 krävs. Således, även om en "D" är en PASS-klass, krävs en genomsnittsklass av "C" för att uppnå en CPA på 2,0.

Lärandemål

Efter avslutad kurs ska studenten kunna:

  1. Demonstrera de teoretiska grunderna för utbildning och lärorikt arbete genom att studera de historiska och filosofiska dimensionerna av undervisning och lärande.
  2. Analysera grundläggande begrepp, principer och generaliseringar av utbildningsvetenskapen och kommer därför att förstå hur dessa fastställer gränserna för organisationen och tillämpningen av det lärande arbetet.
  3. Förvärva de pedagogiska färdigheter som krävs för en effektiv organisation, ledning och utvärdering av undervisning på pre-primärnivå.
  4. Demonstrera de teoretiska grunderna för utbildning och lärorikt arbete genom att studera de psykologiska och sociala dimensionerna av undervisning och lärande.
  5. Förutse skolans roll i den moderna världen och i synnerhet hans uppdrag att hjälpa barn att utvecklas inom olika sektorer.
  6. Skaffa alla de färdigheter som behövs för att hjälpa studenten att utveckla sin självkänsla, kritisk tänkande och kreativitet.
  7. Utveckla forskningsfärdigheter och en anda med fri kunskapsförmåga.
  8. Vara i stånd att fungera som en faktor för sociallivsförbättring och allmän utveckling av sin framtida arbetsmiljö.
  9. Kunna lärare effektivt lära alla barn.
Program undervisas på:
  • Grekisk
University of Nicosia

Se 27 fler kurser från University of Nicosia »

Senast uppdaterad November 22, 2018
Denna kurs är Internet
Startdatum
Kontakta skolan
Duration
4 år
Deltid
Heltid
Pris
8,940 EUR
Deadline
Kontakta skolan
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Kontakta skolan
Slutdatum
Kontakta skolan
Sista anmälningsdag
Kontakta skolan

Kontakta skolan

Location
Sista anmälningsdag
Kontakta skolan
Slutdatum
Kontakta skolan