BA (honours) i företagsledning (marknadsföring)
Open University
Nyckelinformation
Campus läge
Online United Kingdom
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 - 6 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 6 924 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* kostnad per år på heltid; £3 168 - kostnad per år deltid
Introduktion
Vad gör marknadsföringsproffs egentligen? Hur kan man använda marknadsföring i icke-kommersiella sammanhang för socialt bästa? Vilka nya utmaningar och möjligheter uppstår på nätet och globalt? I den här specialistvägen kommer du att utveckla ett tvärvetenskapligt perspektiv på förvaltningen av företagsorganisationer och bygga specialiserade kunskaper och färdigheter i marknadsföringspraxis. Efter att ha avslutat denna examen kommer du att vara utrustad med de nödvändiga färdigheterna för att tillämpa marknadsföringstekniker och koncept på arbetsplatsen, tillsammans med att ha förvärvat ett brett utbud av ledaregenskaper.
Kursens nyckelfunktioner
- Utvecklar din förmåga att tillämpa och utvärdera marknadsföringsteorier och tekniker
- Utforskar och analyserar den tvärvetenskapliga karaktären av företagsledning, och rollen för marknadsföringsledning och ledningsproffs i organisationer och samhälle
- Hjälper dig att relatera dina studier till din egen erfarenhet
- Utrustar dig för ett brett utbud av anställningsmöjligheter inom alla sektorer
Tillgänglighet
Vi gör alla våra kvalifikationer så tillgängliga som möjligt och har ett heltäckande utbud av tjänster för att stödja alla våra studenter. BA (Honours) Business Management använder en mängd olika studiematerial och har följande element:
- studera en blandning av tryckt material och onlinematerial – lärresurser online kan inkludera webbplatser, ljud-/videomediaklipp och interaktiva aktiviteter som onlinefrågesporter
- använda matematiska och vetenskapliga uttryck, notation och diverse tekniker
- arbeta i grupp med andra elever
- använda och producera diagram eller skärmdumpar
- utföra praktiskt arbete
- hitta externt/tredje parts material online
- med hjälp av specialprogramvara.
Läroplan
Kursinnehåll
Denna examen har tre steg om vardera 120 hp.
- Du börjar steg 1 med en 60-poängs introduktionsmodul för affärs- och förvaltning.
- Därefter, för dina återstående 300 poäng, kommer du att kombinera studiet av ekonomi och management med marknadsföring.