Avancerat diplom i spelprogrammering (valfritt samarbete) (online)
Centennial College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Canada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 2 721 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
May 2024
* 2-semester undervisningsavgift för kanadensiska studenter; $ 15.437,50: 2-semester undervisningsavgift för internationella studenter
Introduktion
Programdetaljer
- Programkod: 3609
- Skola: School of Engineering Technology and Applied Science
- Intyg: Ontario College Advanced Diploma
- Programtyp: Eftergymnasiellt program
- Programlängd: 3 år / 6 semestrar
- Startdatum: Höst, vinter
- Plats: Online
Programöversikt
För att säkerställa att du väljer lämplig teknik för att delta i kurser levererade i online- och hybridläge hösten 2020, vänligen se de rekommenderade datorspecifikationerna för ICETs akademiska program.
Med utbildning från Centennial College 's Game - Programming kommer du att utexamineras med ett avancerat examensbevis och kunskapen för att starta en karriär inom spelprogramvaruindustrin.
Oavsett om du älskar klassikerna eller dagens teknologiskt avancerade spel, kommer du i detta interaktiva spelprogramkurser att delta i olika faser av spelutveckling, såsom:
- Spel design
- Tredimensionell grafikprogrammering
- Simulering design
- Multispelars online-programmering
Detta avancerade diplomteknologiprogram kommer också att fokusera på ämnen som objektorienterade mjukvarudesignmetoder och användarorienterad gränssnittsdesign, mjukvarutestning och QA, C #, Java, avancerad grafik, webbspelprogrammering, HTML5 / JavaScript, Unity3D och mobilapplikation utveckling.
För att understryka läroplanens tillämpade fokus kommer två mjukvaruutvecklingsprojekt att inkluderas. Dessa "verkliga" spel / simuleringar / applikationer kräver att du använder alla tekniska och affärsmässiga färdigheter som förvärvats under dina studier för att bygga programvara av hög kvalitet.
Vem visste att dessa år med videospel skulle räknas som återupplevelse?
Observera: Kvalificerade högskoleexaminerade universitet med bakgrund i programvara kan få direkt tillträde till termin 3 i detta treåriga program och få sitt avancerade examensbevis i fyra terminer (program # 3129) eller fyra terminer och två arbetstermer (valfritt samarbete) op version, program # 3139).
Programhöjdpunkter
- Spel - Programmeringskurser levereras med hjälp av avancerad teknik anpassad till industristandarder.
- Erbjudandet sysselsätter projektbaserat lärande.
- Kunniga och tillförlitliga fakultetsmedlemmar från Institutionen för teknikteknik och tillämpad vetenskap har olika affärserfarenheter och akademiska referenser.
- Programmet presenteras också i en co-op-version (program # 3119). Studerande som väljer detta alternativ får praktisk erfarenhet inom fält och nätverk före examen.
- Kandidater från programmet kan ansöka om certifierat medlemskap till antingen det kanadensiska informationsbearbetningsföretagen eller deras provinsiella tekniktekniska förening.
Program översikt
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Analysera skillnaderna i spelgenrer för att utveckla spel som uppfyller behoven på specifika marknader.
- Analysera videospelens historia för att jämföra olika metoder för spelutveckling.
- Stöd utvecklingen av spel genom att identifiera och relatera koncept från en rad branschroller - programmering, design och konst.
- Bidra som person och medlem i ett spelutvecklingsteam till ett effektivt slutförande av ett spelutvecklingsprojekt.
- Utveckla strategier för pågående personlig och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestanda i spelindustrin.
- Utför allt arbete i enlighet med relevanta stadgar, förordningar, lagar, branschstandarder och etiska regler.
- Analysera spelmotorer och gör rekommendationer för den mest lämpliga spelmotorn för att stödja nya och befintliga projekt.
- Tillämpa avancerade teorier och principer för matematik och naturvetenskap enligt 2D- och 3D-spel.
- Stöd i realtid spelmiljöer och simuleringar med hjälp av element som systemarkitektur, grafisk programmering och ljud / ljud för att optimera prestanda.
- Optimera programmeringskoden för att uppnå hög prestanda, hög hastighet och reducerat minnesanvändning för alla typer av spel.
- Utveckla strategier och taktiker för artificiell intelligens för att stödja spelmiljöer och simuleringar i realtid.
- Implementera nätverkslösningar och samordna användargrupper för att säkerställa sömlös nätverksinteraktion mellan olika grupper i onlinespelgrupper.
Karriäralternativ, akademiska Pathways och partners
Företag som erbjuder jobb
SpongeLab, CIBC, Bell Canada, Hudson Bay Company, IBM Kanada, ManuLife, Royal Bank
Artikulationsavtal
Framgångsrika kandidater från programmet Game - Programming (Optional Co-op) har möjlighet att tillämpa sina högskolepoäng för vidare studier på examennivå. Nedan listas graderna från samarbetsinstitutioner som är tillgängliga för detta program.
Observera att varje partnerskap har ett specifikt minimikravkrav för att kvalificera sig för att överföra krediter, som bedöms av partnerinstitutionen.
Karriärutsikt
- Mjukvaruutvecklare
- Spelprogrammerare
- Utvecklare för användargränssnitt
- Mobil applikationsutvecklare
- Software tester
- Datorprogrammerare
- Systemanalytiker
- Affärsanalytiker
- Webbapplikationsutvecklare
- Databasadministratör
- Program eller support
Arbetsområden
- Programföretag
- Spelbolag
- Regering
- Offentliga institutioner
- banker
- Små och medelstora företag
Förkunskapskrav
Akademiska krav
- Ontario Secondary School Diploma (OSSD) eller motsvarande, eller mogen studentstatus (19 år eller äldre)
- Engelska Grad 12 C eller U, eller motsvarande (lägsta betyg krävs) eller ta Centennial College engelska färdighetsbedömning för inlämning (poäng på 170 eller 171 krävs för antagning)
- Matematik Grad 11 M eller U, eller 12 C eller U, eller motsvarande (lägsta betyg krävs) eller ta en Centennial College Engineering Math Skills Assessment för upptagande
Ytterligare krav
- Engelska språkkunskaper
Co-op-alternativ
Samarbetsalternativet i detta program ger dig möjlighet att få praktisk erfarenhet medan du fullbordar tre arbetsvillkor som anställd inom området. Denna erfarenhet tillåter dig inte bara att praktisera klassrummet utan kommer också att ge värdefulla kontakter för din framtida karriär.
För att delta i program med valfritt samarbete kommer studenter vanligtvis att slutföra en ansökningsprocess under den andra terminen av sina studier, och om de är akademiskt kvalificerade, kan antas till co-op-programmet. Akademiskt kvalificerade studenter som accepteras i programmet kommer att registrera sig för co-op-förberedelsekursen enligt schemat. När du avläggs examen kommer ditt examensbevis att lyfta fram samarbetsuppgifterna.
Krav på samarbete
- Minst 80% av kurserna avslutade från år ett
- Minst C (60%) i COMM-170/171
- En kumulativ GPA på 2,5 eller högre (detta måste upprätthållas under programmets längd)
- Studenter måste vara lagligt behöriga att arbeta i Kanada
- Studenter som uppfyller ovanstående förutsättningar kommer att ansöka om att överföra till co-op-programmet enligt schemat
Obs: Att uppfylla minimikraven för co-op-program garanterar inte inträde i co-op-programmet.
Antagningar
Läroplan
Program översikt
Termin 1 | Termin 2 | Termin 3 |
|
|
|
Termin 4 | Termin 5 | Termin 6 |
|
|
|
Programresultat
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Analysera skillnaderna i spelgenrer för att utveckla spel som uppfyller behoven på specifika marknader.
- Analysera videospelens historia för att jämföra olika tillvägagångssätt för spelutveckling.
- Stöd utvecklingen av spel genom att identifiera och relatera koncept från en rad branschroller - programmering, design och konst.
- Bidra som individ och medlem i ett spelutvecklingsteam till ett effektivt genomförande av ett spelutvecklingsprojekt.
- Utveckla strategier för pågående personlig och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestanda i spelindustrin.
- Utför allt arbete i enlighet med relevanta författningar, förordningar, lagar, branschstandarder och etiska regler.
- Analysera spelmotorer och rekommendera den mest lämpliga spelmotorn för att stödja nya och befintliga projekt.
- Tillämpa avancerade teorier och principer för matematik och vetenskap som krävs för 2D- och 3D -spel.
- Stöd realtidsmiljöer och simuleringar med hjälp av element som systemarkitektur, grafisk programmering och ljud/ljud för att optimera prestanda.
- Optimera programmeringskoden för att uppnå hög prestanda, hög hastighet och minskat minnesutnyttjande för alla typer av spel.
- Utveckla strategier och taktik för artificiell intelligens för att stödja spelmiljöer och simuleringar i realtid.
- Implementera nätverkslösningar och samordna användargrupper för att säkerställa sömlös nätverksinteraktion mellan olika grupper i onlinespelgemenskaper.Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärandeProgrammets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Analysera skillnaderna i spelgenrer för att utveckla spel som uppfyller behoven på specifika marknader.
- Analysera videospelens historia för att jämföra olika tillvägagångssätt för spelutveckling.
- Stöd utvecklingen av spel genom att identifiera och relatera koncept från en rad branschroller - programmering, design och konst.
- Bidra som individ och medlem i ett spelutvecklingsteam till ett effektivt genomförande av ett spelutvecklingsprojekt.
- Utveckla strategier för pågående personlig och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestanda i spelindustrin.
- Utför allt arbete i enlighet med relevanta författningar, förordningar, lagar, branschstandarder och etiska regler.
- Analysera spelmotorer och rekommendera den mest lämpliga spelmotorn för att stödja nya och befintliga projekt.
- Tillämpa avancerade teorier och principer för matematik och vetenskap som krävs för 2D- och 3D -spel.
- Stöd realtidsmiljöer och simuleringar med hjälp av element som systemarkitektur, grafisk programmering och ljud/ljud för att optimera prestanda.
- Optimera programmeringskoden för att uppnå hög prestanda, hög hastighet och minskat minnesutnyttjande för alla typer av spel.
- Utveckla strategier och taktik för artificiell intelligens för att stödja spelmiljöer och simuleringar i realtid.
- Implementera nätverkslösningar och samordna användargrupper för att säkerställa sömlös nätverksinteraktion mellan olika grupper i onlinespelgemenskaper.
Karriärmöjligheter
Företag som erbjuder jobb
SpongeLab, CIBC, Bell Canada, Hudson Bay Company, IBM Kanada, ManuLife, Royal Bank
Artikulationsavtal
Framgångsrika kandidater från programmet Game-Programming (Valfri Co-op) har möjlighet att tillämpa sina poäng för vidare studier på examensnivå. Nedan listas examina från samarbetsinstitutioner som är tillgängliga för detta program.
Observera att varje partnerskap har ett specifikt minimikravkrav för att kvalificera sig för att överföra krediter, som bedöms av partnerinstitutionen.
Karriärutsikt
- Mjukvaruutvecklare
- Spelprogrammerare
- Utvecklare för användargränssnitt
- Mobil applikationsutvecklare
- Software tester
- Datorprogrammerare
- Systemanalytiker
- Affärsanalytiker
- Webbapplikationsutvecklare
- Databasadministratör
- Program eller support
Arbetsområden
- Programföretag
- Spelbolag
- Regering
- Offentliga institutioner
- banker
- Små och medelstora företag
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.