Avancerat certifikat i hantering och marknadsföring av mode och lyx

Allmänt

Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida

Programbeskrivning

Industrin för mode- och lyxvaror expanderar idag ständigt. Denna tillväxt utgör ett viktigt perspektiv på den globala ekonomin men samtidigt en utmanande sektor för dem som vill vara en del av denna industri.

Det avancerade certifikatprogrammet i hantering och marknadsföring av mode och lyx undersöker utvecklingen av mode- och lyxindustrin och ger studenterna de kunskaper och färdigheter som krävs för ett brett spektrum av karriärmöjligheter inom mode, marknadsföring, merchandising och management. Programmet analyserar mode- och lyxvarumärkes positionering och dynamiken inom detaljhandel och inköp, med hänsyn till nya trender relaterade till konsumenternas efterfrågan.

Huvudområdena i studien inkluderar konsumentbeteelsanalys, inköpskoncept, affärsledning och strategier inom ett globalt perspektiv.

136046_pexels-photo-994234.jpeg

mål

Certifikatprogrammet har som mål att utbilda studenter till att bli professionella som kan lösa eventuella problem relaterade till hantering av mode- och lyxprodukter och att känna till och tillämpa på ett lämpligt sätt branding, marknadsföring och merchandising tekniker. I slutet av kursen kommer studenterna att kunna identifiera de nya marknadstrenderna och analysera konsumentbeteende med hänsyn till de tekniska förändringarna och den innovation som påverkar de stora mode- och lyxmärkena. I synnerhet kommer eleverna att utveckla följande tvärgående kompetenser och nyckelfärdigheter:

  • Kommunikations- och varumärkesstrategier
  • Hanterings- och inköptekniker för mode- och lyxbranschen
  • Digital marknadsföringsstrategier för internationella mode- och lyxmärken
  • Mode och lyxiga affärsmodeller
  • Ledarskap, förhandlingar och kommunikationsförmåga

Professionella resultat

Med förståelse för trender och praxis inom lyx- och modehantering kan kandidater hitta en mängd positioner som:

  • Kontostyrning
  • Brand Management
  • Kommunikationshantering
  • Digital marknadsföring
  • Merchandising
  • Retail Management
  • Inköp av detaljhandeln
  • Försäljningsledning
  • Supply Chain Management

En helt online-studiemodell

Certifikatprogrammet varar i sex månader och kan delta helt online via "MIA University Campus" där studenter kan hitta videolektioner inspelade av professorerna, webbseminarierna i realtid för att interagera med kamrater och instruktörer, fallstudier och annat studie- och bedömningsmaterial. Studiematerialet online inkluderar:

  • Videolektioner och undervisningsmaterial tillgängligt dygnet runt från olika enheter (PC, smartphones, surfplattor)
  • Power-point-presentationer som sammanfattar huvudinnehållet i videolektioner
  • Fördjupat innehåll om de viktigaste ämnena som presenteras
  • Artiklar och fallstudier om relevanta ämnen relaterade till kursen
  • Interaktiv bedömning, tester och fallstudier som ska lösas av studenterna
  • Slutligt projektarbete utvecklat med samordning av den akademiska direktören

136047_pexels-photo-298863.jpeg

Antagningsprocess och krav

Kursen riktar sig till:

  • Professionals med tidigare erfarenhet inom modesektorn som vill åta sig att förbättra sina kunskaper och operativa färdigheter
  • Universitetsstudenter och kandidater på kandidatkurser

För att bli antagen till certifikatprogrammen måste studenter ha ett examensbevis på gymnasiet.

Startdatum:

  • Höstterminen: 28 september 2020 - 19 oktober 2020
  • Sommarterminen: 7 januari 2021 - 26 februari 2021

Undervisning: 1900 €

Stipendprogram

Universitetsstipendeprogrammet inkluderar ett stipendium på 50% tillägnad kvalificerade studenter. För att ansöka om stipendiet måste studenterna skicka följande dokument till antagningskontoret.

  • Kopia av ID
  • Kopia av gymnasiet
  • Meritförteckning

Universitetet erbjuder möjligheten att betala undervisningen i 2 eller 3 delbetalningar i 6 månader.

Senast uppdaterad Sep 2020

Om skolan

MIA – Digital University is an international business school specialized in Master and Certificate and Executive training program based on the use of innovative educational and technological tools. Th ... Läs mer

MIA – Digital University is an international business school specialized in Master and Certificate and Executive training program based on the use of innovative educational and technological tools. The University mission is to provide students with high-level professional skills to allow them to become future leaders, entrepreneurs, and managers. The Master, Certificate and Executive programs dedicated to young students, professionals and leaders have a strong international component to provide a comprehensive view of the global business, of the main emerging economic sectors and of the digital technologies and systems. Läs mindre