Läs den officiella beskrivningen

Vem är kursen för?

  • Digitala marknadsförare som vill uppgradera sina kunskaper och färdigheter inom digital marknadsföring.
  • Digitala marknadsförare för att främja sitt karriärmål i digital marknadsföring.
  • Personer som vill utveckla och genomföra marknadsföringsprojekt på nätet.
  • Nystartade företag.
  • Studenter.
  • Marknadsförare.
  • Webbdesigners.
  • Entreprenörer.

Ingångskrav

  • Denna kurs är tillgänglig för alla elever, från alla akademiska bakgrunder.
  • God kunskap om engelska, numeracy och IKT krävs för att delta i denna kurs.

bedömning

  • I slutet av kursen kommer du att behöva sitta ett online multipelprovstest. Ditt test kommer att bedömas automatiskt och omedelbart så att du omedelbart kommer veta om du har lyckats.
  • Innan du sitter för din slutprov får du möjlighet att testa din skicklighet med en mock-examen.

certifiering

  • När du har lyckats genom provet kan du få ett ackrediterat certifikat för prestation. Du kan dock också få ett kursavslutningscertifikat efter avslutad kurs utan att sitta för provet. Certifikat kan erhållas antingen i en exemplar med en kostnad av £ 39 eller i PDF-format till en kostnad av £ 24.

Varför välja oss?

  • Prisvärd, engagerande
  • Handledningvideor / material från branschledande experter;
  • Studera i en användarvänlig, avancerad online-lärplattform;
  • Effektiva provsystem för bedömning och direktresultat
  • Storbrittanien
  • Tillgång till kursinnehåll på mobil, surfplatta eller skrivbord från var som helst när som helst;
  • Fördelen med att ansöka om NUS Extra rabattkort
  • 24/7 student support via e-post.

Karriärsbana

Advanced Digital Marketing Course är en användbar kvalifikation att ha, och skulle vara till nytta för följande proffs:

  • Social marknadsföringschef
  • Digital marknadsföring specialist
  • Digital marknadsföringschef
  • Digital marknadschef
  • Digital marknadsanalytiker
  • Digital kundservice
  • SEO-ledare
  • Mycket mer

Kursplan

Digital marknadsföring

  • Introduktion till Internet Marketing och Reputation Management
  • Hur man optimerar din webbplats för varje steg i köpcykeln
  • Bygg visningar på din webbplats
  • Typer av Link Building
  • Betydelsen av målsidor
  • Skillnad mellan Internet Marketing och Online Kundservice
  • Koncept av affiliateprogram
  • Om Google Analytics
  • Online Pressmeddelanden
  • Hur får man trafik från Twitter
  • Viktigheten av att testa e-postmeddelanden
  • Vad är Viral Marketing
  • Vad är Email Marketing
  • Skillnad mellan bilder och video
  • Hur man marknadsför Internet på Facebook
  • Vad är sökmotoroptimering (SEO)?
  • Förstå sökresultat
  • Hur lockar du kunden till din produkt?
  • Tid tjänar pengar
  • Hur man testar en målsida
  • Bästa webbskrivning
  • Sätt att använda humor i dig Internet Marketing
  • Kupongkoder
  • När ska du dra ut kontakten

sökmotoroptimering

  • Vad är sökmotoroptimering?
  • Sökmotorer som använder SEO
  • Använda SEO i webbplatstext
  • Använda SEO för Google-annonser
  • Använda SEO för artikel marknadsföring
  • Använda SEO i pressmeddelanden
  • Använda Longtail Nyckelord
  • Använda Google för att upptäcka de bästa sökorden
  • SEO för videoannonser
  • SEO i foton
  • Blogga med SEO Marketing
  • Använda ett SEO-företag

E-post marknadsföring

  • Introduktion till e-postmarknadsföring
  • Använda Email Marketing Software
  • Bygga e-postlistor efter antal
  • Bygga e-postlistor efter kvalitet
  • Utarbeta en e-postadress
  • Analysera och spåra din e-postmarknadsföringsstrategi

Facebook Marketing Basics

  • Introduktion till Facebook
  • Varför du bör bry dig
  • Ställa in en Facebook-sida
  • Hur får du fler liknande på din Facebook-sida
  • Facebook Reklam
  • Hur mycket kostar Facebook Reklamkostnad?
  • Marknadsföring på Facebook
  • Skapa en innehållskalender
  • Förstå Edge Rank

Twitter Marketing

  • Twitter för företag
  • Topp Twitter Tips
  • Twitter är
  • Affärsvillkor
  • Varför använd Twitter för marknadsföring
  • Twitter Marketing Basics
  • Twitter-statistik
  • Ditt Bio
  • När To Tweet
  • Bygga din gemenskap
  • Genererar Leads
  • Realtids Twitter-marknadsföring
  • Engagemang
  • Twetiquette (Tweeting Etiquette)

Instagram Marketing

  • Vad är Instagram?
  • Instagram för företag
  • Instagram

Pinterest Social Marketing

  • Introduktion
  • Så här använder du Pinterest
  • Hur man vinner målgruppens hjärtan på Pinterest
  • Förstå Pinterest Etiquette
  • Marknadsföringsstrategier för att bygga ditt varumärke och dina efterföljare
  • Monetiserande Pinterest genom Market Jakt
  • Pinterest Verktyg att använda i din marknadsföring arsenal
  • Slutsats

Google Adwords

  • Fördelar med onlineannonsering och AdWords
  • Välja en kampanj typ
  • Mät dina resultat

YouTube Video Marketing

  • Skapa den perfekta YouTube-marknadsföringsvideoen: 5 tips för att få det rätt
  • YouTube Video Marketing Tips: Gå med i gemenskapen
  • Marknadsföra din produkt på YouTube: 10 skäl till att du borde göra det
  • YouTube-marknadsföringstips: Främja din perfekta marknadsföringsvideo
  • Unika saker du kan göra med din YouTube-marknadsföringsvideo
  • Använda YouTube för att marknadsföra din produkt: Ska du hyra en professionell?
  • Nischmålade spellistor: Förbättra din YouTube-marknadsföringsvideo
  • Främja din perfekta YouTube Marketing Video gratis: Så här gör du det
  • Virala marknadsföringstips för din YouTube-video
  • Använda viralt innehåll: Skapa din perfekta YouTube Marketing Video
  • YouTube marknadsföring Secrets-marknadsföra din produkt eller företag!
  • Använd YouTube för att skapa obegränsad försäljning för ditt företag
  • Välj din nisch: Ett viktigt steg i din YouTube-marknadsföringsvideo
  • Använda viralt innehåll: Skapa din perfekta YouTube Marketing Video
  • YouTube Marketing Tactics: Är dessa produkter användbara eller bedrägerier?
Program undervisas på:
Engelska

Se 365 fler kurser från John Academy »

Senast uppdaterad April 16, 2019
Denna kurs är Online
Startdatum
Duration
Kontakt Skolan
Deltid
Heltid
Pris
17 GBP
Deadline
Efter plats
Efter datum