Affärsledning: marknadsföringsprinciper och övningskurs - Det öppna universitetet
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
10 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 639
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Utforska och njut av "rekreation" matematik, samtidigt som du ökar dina kreativa och deduktiva tänkande.
Få de marknadsföringsfärdigheter du behöver för att planera din ledningskarriär
Från att förstå kundbeteende till att utforma produkter och tjänster som uppfyller kundernas behov - marknadsföringstekniker och verktyg används för att lösa hanteringsproblem i ett brett spektrum av professionella sammanhang.
Oavsett om du arbetar i en kommersiell eller icke-kommersiell bransch, är det som ledningspersonal viktigt att förstå värdet av marknadsföring och dess påverkan på olika affärsfunktioner.
Detta mikrokrediter introducerar dig de grundläggande principerna för marknadsföring - som täcker offline- och digitala perspektiv.
Genom att utforska marknadsföringsmetoder för bästa praxis förbättrar du din marknadsföringskunskap, förbättrar ditt professionella beslutsfattande och anpassar din strategi för att lösa affärsutmaningar, oavsett din roll eller sektor.
Understöd av det senaste akademiska tänkandet täcker detta mikrokrediter praktiska marknadsföringsexempel och inlärningskonton från olika internationella varumärken, liksom lokala välgörenhetsorganisationer och sociala företag inom industrier från tillverkning och detaljhandel till professionella tjänster och sjukvård.
Du kommer att utveckla din förståelse för viktiga marknadsföringsämnen som trender, kundmotivation och leverera kundvärde och lära dig hur man samlar in och använder data för att fatta effektiva beslut om förvaltningen.
Du kommer också att bygga en verktygssats för att skapa produkter och tjänster som uppfyller dina kunders behov och som skiljer din produkt från dina konkurrenters erbjudanden.
Vilka färdigheter kommer du att lära dig?
- Identifiera kundernas motivationer och svara på dem.
- Analysera miljön för att identifiera marknadsföringsmöjligheter.
- Upprätta effektiva relationer med intressenter.
- Tolkning och användning av data för att informera marknadsbeslut.
- Hantera kundernas betalningsvillighet.
- Utveckla kommunikationsstrategier som är lämpliga för din produkt eller tjänst.
- Placera ditt erbjudande för att locka rätt kunder.
- Hur man bygger övertygande affärs- och personliga varumärken.
- Identifiera kundernas uppfattning om risk och adressera dem.
- Utnyttja relationer med distributörer för marknadsföring.
- Skill ditt erbjudande från tävlingen.
När vill du börja?
Vi strävar efter att köra våra mikrokrediter med några månader. Gå med på det datum som passar dig eller registrera dig för att höra från en anmälningsrådgivare om framtida körningar och uppdateringar.
- 29 mars 2021
Vad kommer du att uppnå?
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Lös en rad kommersiella och icke-kommersiella marknadsproblem med lämpliga verktyg och koncept.
- Använd de senaste verktygen för produkt- och servicedesign, distributionshantering och prissättning i verkliga situationer.
- Samla relevant information för beslutsfattande om marknadsföring.
- Tolka en mängd olika typer av information från olika informationskällor.
- Utvärdera och implementera lämpliga utbytesmetoder, inklusive relationer i olika situationer.
Vad du kommer att få
10 poäng i Storbritannien på grundnivå från The Open University.
Du får ett certifikat från Open University som bekräftar att du har fått 10 akademiska högskolepoäng på grundnivå. Krediter tilldelas när den slutliga bedömningen är godkänd.
Är du berättigad till detta mikrokrediter?
- Detta mikrokrediter är idealiskt för affärspersoner som vill bredda sin förståelse för marknadsföring och utveckla kunskap och färdigheter för att förbättra sina prestationer på jobbet.
- Detta är en introduktionskurs och ingen tidigare kunskap om marknadsföring krävs. Du kräver ingen specifik erfarenhet eller kvalifikation för att registrera dig.
- Kursen bygger på praktiska exempel från många branscher och hjälper dig att utveckla marknadsföringsfärdigheter som kan överföras till ett brett spektrum av sektorer och organisationer.
Är det här mikrokreditkortet rätt för dig?
Detta mikrokrediter ökar ditt förtroende för att tillämpa marknadsföringsprinciper på ditt arbete och använda marknadsföringskoncept för att lösa affärsproblem.
I synnerhet kommer det att förbättra anställbarheten hos:
- Professionals som vill gå vidare till ledningsnivå.
- Yrkesfolk som är nya i en marknadsföringsroll eller arbetar med marknadsföring men saknar formella kvalifikationer.
- Äldre yrkesverksamma som vill utveckla sina marknadsförings- och managementfärdigheter.
- Självföretagare som vill utveckla sina färdigheter och kunskaper om marknadsföring.
Vem lär du dig med?
Haider Ali
Jag är lektor i marknadsföring vid OU där jag har hjälpt tusentals chefer att lyckas med Professional Certificate in Management och jag har utformat 2020-versionen för att hjälpa många andra
Karriärfokuserad inlärning av
Open University
Open University (OU) är den största akademiska institutionen i Storbritannien och världsledande inom flexibelt distansutbildning, med ett uppdrag att vara öppen för människor, platser, metoder och idéer.
Vad är en mikrokredit?
Microcredentials är utformade för att utbilda dig för arbete i snabbt växande branscher, utan tid och kostnadsengagemang för en fullständig examen. Din mikrokredit kan stå ensam som ett oberoende referens, och vissa erbjuder också akademisk kredit att använda för en examen.
Lär dig online med expertinstruktörer Kompletta onlinekurser ledda av experter över 12-16 veckor med en dedikerad grupp professionella. | + | Fullständiga projektbaserade bedömningar Testa din förståelse med online handledare-utvärderingar och övningar. | + | Tjäna en professionell referens Slutför ditt lärande och godkänn dina bedömningar för att få ett ackrediterat intyg. | = | Gå vidare i din karriär Använd din mikrokrediter som bevis på dina specialiserade färdigheter och framsteg ytterligare i din bransch. |
Antagningar
Programresultat
Vilka färdigheter kommer du att lära dig?
- Identifiera kunders motivation och svara på dem.
- Analysera omgivningen för att identifiera marknadsföringsmöjligheter.
- Etablera effektiva relationer med intressenter.
- Tolka och använda data för att informera marknadsföringsbeslut.
- Hantera kundernas betalningsvilja.
- Utveckla kommunikationsstrategier som är lämpliga för din produkt eller tjänst.
- Placera ditt erbjudande för att attrahera rätt kunder.
- Hur man bygger övertygande affärs- och personliga varumärken.
- Identifiera kunders uppfattning om risker och ta itu med dem.
- Utnyttja relationer med distributörer för marknadsföringsframgång.
- Att skilja ditt erbjudande från konkurrenterna.
Vad kommer du att uppnå?
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Lös en rad kommersiella och icke-kommersiella marknadsföringsproblem med hjälp av lämpliga verktyg och koncept.
- Tillämpa de senaste verktygen för produkt- och tjänstdesign, distributionshantering och prissättning i verkliga situationer.
- Samla in relevant information för marknadsföringsbeslut.
- Tolka en mängd olika typer av information från olika informationskällor.
- Utvärdera och implementera lämpliga utbytesmetoder, inklusive relationer i olika situationer.