Onlineundervisning: Skapa kurser för vuxna elevers kurs - Det öppna universitetet
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 954
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig de praktiska färdigheterna du behöver för att skapa online-kurser framgångsrikt och utveckla din förmåga att undervisa vuxna online.
Få färdigheter att lära vuxna online och på distans
UNESCO (FN: s utbildningsvetenskapliga och kulturella organisation) rapporterar att över 91% av världens studentpopulation - totalt 1 566 021 818 elever i 188 länder och i alla sektorer - påverkades våren 2020 av stängningen av utbildningsinstitutioner som en del av en bredare "lockdown" -strategi som svar på COVID-19-pandemin.
Många institutioner har varit tvungna att rusa för att lägga ut sin undervisning online, i en aldrig tidigare skådad skala. Studentbedömning har också påverkats, med många tentor avbrutna och andra flyttade online, vilket skapar osäkerhet för alla inblandade.
Oavsett när pandemin tar slut kommer denna "online-pivot" i utbildningen sannolikt att bli permanent när fler och fler inlärningsmöjligheter rör sig online. Att veta hur man skapar engagerande onlinekurser för vuxna kommer att vara en nyckelfärdighet framåt, nu när distans och online-lärande används så utbrett.
På den här mikrokrediteringen upptäcker du hur vuxna lär sig online - och på avstånd - utifrån viktiga teorier. Du kommer att utvärdera teknologier för att stödja online- och distansinlärning i specifika sammanhang, utifrån en rad erfarenheter och forskning för att lära dig hur man utformar engagerande och inspirerande onlinekurser framgångsrikt.
Du kommer att undersöka olika undervisnings- och inlärningsmetoder online när det gäller deras lämplighet för specifika inställningar och elever och sätt att säkerställa att dina klasser är inkluderande och tillgängliga.
I slutändan kommer du att utforska några av de många möjligheterna som erbjuds genom att lära med teknik och undersöka fördelarna och utmaningarna med strategier för onlineinlärning som kommer att ha långsiktigt karriärvärde utöver lockdown och coronaviruskrisen.
Detta mikrokrediter uppfyller standarderna som fastställs i Common Microcredential Framework.
Vilka färdigheter kommer du att lära dig?
- Designa online-inlärningsaktiviteter
- Utforma online bedömning
- Stödja olika elever online
- Undervisning online
- Val av lärande teknik
- Utvärdering av forskningsbevis
- Utveckla övertygande argument
- Designa onlinekurser
När vill du börja?
Vi strävar efter att köra våra mikrokrediter med några månader. Gå med på det datum som passar dig eller registrera dig för att höra från en anmälningsrådgivare om framtida körningar och uppdateringar.
- 15 mars 2021
Vad kommer du att uppnå?
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Demonstrera kunskap och förståelse för hur vuxna lär sig online och på distans och bygger på viktiga teorier.
- Identifiera och utvärdera en rad online-undervisnings- och inlärningsmetoder med avseende på deras lämplighet för specifika inställningar och elever.
- Identifiera och utvärdera teknik för att stödja online- och distansutbildning i specifika sammanhang, utifrån en rad erfarenhets- och forskningsredovisningar.
- Designa online-undervisnings- och inlärningsaktiviteter, kurser och bedömning som möter olika elevers behov, och dra på en rad bevis för att stödja dina designbeslut.
- Demonstrera kunskap och förståelse för hur onlineundervisning, inlärning och utvärdering kan göras säkert, rättvist och tillgängligt för olika elever.
Vad du kommer att få
15 poäng i Storbritannien på forskarnivå från The Open University
Du får ett certifikat från Open University som bekräftar att du har fått 15 akademiska högskolepoäng på forskarnivå. Bedömningen kommer att kräva att du utvecklar din egen plan för att ta undervisning och lärande online. Planen, tillsammans med en reflekterande kommentar, kommer att utgöra den summativa bedömningskomponenten för kursen för inlämning under den sista veckan.
Är du berättigad till detta mikrokrediter?
För att gå med i denna mikrokredit kommer du idealiskt att ha:
- En kandidatexamen eller motsvarande kvalifikation.
- Erfarenhet av att arbeta i utbildning.
- Ett starkt intresse för undervisning och lärande.
Utrymmen är begränsade för detta mikrokredit, och vi rekommenderar att du registrerar dig tidigt för att säkra din plats.
Denna mikrokredit är en del av en planerad svit med kurser om aspekter av online-utbildning. Kursen innehåller innehåll från en befintlig OU-modul, Technology-enhanced Learning: Foundations and Futures (H880). Om du har slutfört H880 eller för närvarande studerar det, vänligen kontakta oss innan du registrerar dig.
Är det här mikrokreditkortet rätt för dig?
Detta mikrokrediter har ett globalt fokus och de färdigheter du lär dig kommer att vara relevanta för elever från hela världen.
Mikrokrediten skulle gynna alla som för närvarande arbetar eller ser för att arbeta på universitet, högskolor eller bredare inställningar för vuxenutbildning som en:
- Lärare
- Tränare
- Lärande designer
- Utbildningsteknolog
- Avdelningschef
- Institutionens ledare
På grund av Covid-19 och det akuta behovet av att flytta undervisningen och inlärningen online, sänker The Open University tillfälligt priset på detta mikrokrediter från 675 £ till 475 £.
Vem lär du dig med?
Rebecca Ferguson Jag är universitetslektor vid The Open University, med inriktning på framtidsutsikter, inlärningsanalys, MOOC, innovativ pedagogik och online socialt lärande. | Leigh-Anne Perryman Jag leder The Open University: s online- och distansutbildningsprogram. Min forskningsspecialism inkluderar inverkan av öppna pedagogier på inlärning och välbefinnande och jämställdhet i utvecklingsländerna. | Martin Weller Jag är professor i pedagogisk teknik vid OU. Mina intressen är digital stipendium, öppen utbildning, OER och MOOC. |
Karriärfokuserad inlärning av
Open University
Open University (OU) är den största akademiska institutionen i Storbritannien och världsledande inom flexibelt distansutbildning, med ett uppdrag att vara öppen för människor, platser, metoder och idéer.
Denna mikrokredit är godkänd av Association for Learning Technology (ALT)
Association for Learning Technology är det ledande professionella organet för Learning Technology i Storbritannien.
Vad är en mikrokredit?
Microcredentials är utformade för att utbilda dig för arbete i snabbt växande branscher, utan tid och kostnadsengagemang för en fullständig examen. Din mikrokredit kan stå ensam som ett oberoende referens, och vissa erbjuder också akademisk kredit att använda för en examen.
Lär dig online med expertinstruktörer Kompletta onlinekurser ledda av experter över 12-16 veckor med en dedikerad grupp professionella. | + | Fullständiga projektbaserade bedömningar Testa din förståelse med online handledare-utvärderingar och övningar. | + | Tjäna en professionell referens Slutför ditt lärande och godkänn dina bedömningar för att få ett ackrediterat intyg. | = | Gå vidare i din karriär Använd din mikrokrediter som bevis på dina specialiserade färdigheter och framsteg ytterligare i din bransch. |
Programresultat
Vilka färdigheter kommer du att lära dig?
- Designa online lärandeaktiviteter
- Designa onlinebedömning
- Stödja olika elever online
- Undervisning online
- Att välja inlärningsteknik
- Utvärdera forskningsbevis
- Utveckla övertygande argument
- Designa onlinekurser
Vad kommer du att uppnå?
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Demonstrera kunskap och förståelse för hur vuxna lär sig online och på distans, med hjälp av viktiga teorier.
- Identifiera och utvärdera en rad online-undervisnings- och inlärningsmetoder när det gäller deras lämplighet för specifika miljöer och elever.
- Identifiera och utvärdera tekniker för att stödja online- och distansutbildning i specifika sammanhang, med hjälp av en rad erfarenheter och forskningskonton.
- Designa online-undervisnings- och inlärningsaktiviteter, kurser och bedömningar som möter olika elevers behov, med hjälp av en rad bevis för att stödja dina designbeslut.
- Visa kunskap och förståelse för hur onlineundervisning, lärande och bedömning kan göras säkra, rättvisa och tillgängliga för olika elever.