Online Master i marknadsföring
Universidad Ítaca
Nyckelinformation
Campus läge
Mexico City, Mexiko
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för onlineprogram är examen gratis
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studera en master i marknadsföring online och bli en expert som ansvarar för att skapa nationella och internationella marknadsföringsstrategier med kunskap inom BTL och ATL, designa framgångsrika varor och tjänster.
certifiering
Programmet innehåller en valfri certifiering.
registrering
RVOE 20081621
varaktighet
6 terminer.
Start datum
365 dagar om året.
kostnader
Vi erbjuder dig den bästa investeringsplanen för inskrivning och undervisning.
Läroplan
- Utredningsmetodik
- marknadsföring
- Statistik som tillämpas på marknadsföring
- Informatik tillämpas på marknadsföring
- Marknadsföring Finans
- Marknadsundersökning
- Konsumentbeteende
- Produktpris
- Distribution och logistik
-
- Benchmarking och CRM
- Försäljningsadministration
- Kommunikation och marknadsföring
- Strategisk marknadsföringsplanering
- Social och tjänstemarknadsföring
- Internationell marknadsföring
- Online-affärer
- Marknadsplan
- Avhandling seminarium
Programresultat
Utexaminerade från magisterexamen i marknadsföring kommer att ha omfattande teoretiska och praktiska kunskaper som gör att de kan prestera inom marknadsföringsområdet. Den kommer att tillämpa de tekniskt-metodologiska verktyg som gör att den kan ligga i framkant när det gäller att väcka behov och önskemål hos konsumenter, definiera och designa de varor och tjänster som samhället efterfrågar, fram till efterförsäljning eller kundservice, för att uppfylla sina mål och mål inriktade på social, organisatorisk och mänsklig tillväxt med hög etisk känsla.
färdigheter
- Delta i strategiskt beslutsfattande i organisationen.
- Utveckla och lansera nya produkter.
- Designa, implementera och analysera marknadsundersökningar.
- Står inför osäkerhet i affärer.
- Har förmågan att arbeta med mångkulturella projekt.
- Skapa alternativa lösningar i specifika situationer.
- Dra nytta av tekniska framsteg till förmån för företagets marknadsföringsbehov.
- Skapa distributionsstrategier nationellt och internationellt enligt organisationens specifika behov.
- Utvecklas inom marknadsföringens olika områden.
- Förstå organisationens marknadsföringsbehov.
- Designa marknadsföringsmål baserat på målen och målen för alla organisationer.
- Identifiera möjligheter, hot och förändringar i företagets konkurrensmiljö.
- Utveckla kommunikationskampanjer som utgår från företagets produkt, budget och behov.
- Styr företagets strategi utifrån möjliga scenarier.
- Identifiera lönsamma marknadsnischer.
- Gå in på utländska marknader.
- Tillämpa de nödvändiga strategierna för korrekt utveckling av elementen i marknadsföringsmixen.
Karriärmöjligheter
- Community manager
- Marknadsstudie
- Varumärkeshantering
- Digital marknadsföring
- Marknadsanalys
- reklam
- Produktledare