Magisterexamen i specialutbildning
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Studera din officiella master i specialundervisning online med UNIR
Den officiella mästaren i Special Education Online kommer att ge dig den utbildning, kompetens och kompetens som behövs för att effektivt svara på de specifika krav som ställs av elever med särskilda utbildningsbehov (SEN) .
Med Master i Special Education Online kommer du inte bara att känna till alla typer av SEN, men du kommer att lära dig att diagnostisera, upptäcka och ingripa eventuella funktionshinder hos dina elever i alla utbildningssteg.
Som lärare kommer du att förvärva de nödvändiga kvalifikationerna för att utvärdera studenten, bedöma sin situation i klassrummet, respektera sin rytm och lärande stil och utforma och genomföra specifika och effektiva läroplan anpassningar för dem . Denna utbildning syftar till att uppmärksamma mångfalden i offentliga, privata och privata skolor.
Allmän information
- Poäng: 60 hp
- Varaktighet: 1 läsår
- Metodik: Fjärrkontroll, 100% online
- Praktik: Valfritt ämne
- Examinationer: Ansikt-till-ansikte tentor i slutet av varje termin
- Tillgång till doktorsavhandling: Denna officiella magisterexamen tillåter införlivande med officiella doktorandprogram och förbättrar din poäng, så länge det motsvarar samma kunskapsområde, examensskala, deltidslistor, överlämningskonkurrenser och anställningsutbyten. Kontrollera basen av det offentliga erbjudandet.
metodik
UNIR studiemetoden är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på online-live-klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.
UNIR pedagogiska modell är effektiv eftersom den bygger på en helt online metodik så att varje elev kan studera i sin egen takt:
- Levande online-klasser: Det finns klasser som planeras varje dag i veckan på morgonen och eftermiddagen så att du kan delta i klassen när det är bäst för dig.
- Online-lektioner i uppskjutna: Om du inte kunde delta i en klass eller du stannat med frågor, kan du få tillgång till alla dina lektioner i uppskjuten. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
- Personlig handledare: Den första dagen får du en personlig handledare. Du kommer att vara i kontakt med honom via telefon och email. Han kommer att stödja dig i din dag och lösa alla tvivel som kan uppstå.
- Virtual Campus: Allt du behöver studera vid UNIR ligger på campus: klasser, lärare, klasskamrater, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
- Undervisningsresurser: Du får tillgång till olika läromedel för att slutföra din träning: kompletterande läsningar, diagram med nyckelidéer, självbedömningstest etc.
Läroplan
Curriculum
Första terminen 30 högskolepoäng
- Neuropsykologiska baser för utveckling och lärande
- Kognitiv funktionshinder: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter
- Sensoriell och motorisk funktionshinder: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter
- Metodik i forskning inom utbildning och specialpedagogik
- Pervasiva utvecklingsstörningar och beteendestörningar: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter
Andra terminen 30 högskolepoäng
- Neuropsykologisk intervention vid funktionshinder och inlärningsstörningar
- Forskningsarbete inom specialpedagogik
- Valfritt ämne 1
- Valfritt ämne 2
Valfria ämnen
- Uppmärksamhet på höga förmågor och talang
- Hjälpmedel och IKT i specialpedagogik
- Intervention vid språk- och kommunikationsstörningar
- Externa praktikplatser
Programresultat
Graduate profil
Profilen för den utexaminerade högskolemagisterexamen i specialpedagogik är en forskarexamen kopplad till utbildningsområdet, vars kompetensutbildning som förvärvats under magisterexamen har gett de teoretisk-praktiska kunskaper som behövs för att upptäcka, förebygga och ingripa med personer som har mycket höga utbildningsbehov, mångsidig natur (intellektuell, sensorisk och motorisk, utvecklings- och beteendestörningar, språk- och kommunikationsstörningar, höga förmågor, etc.).
De akademiska, yrkesmässiga och vetenskapliga kompetenserna som förvärvats av utexaminerade magister placerar dem som professionella som kan agera effektivt inom följande arbetsområden:
- Som lärare eller lärare på spädbarns-, grund- och gymnasienivå, samarbeta i insatsen med barn med alla typer av specialpedagogiska behov.
- Som utbildningsproffs inom ett specifikt specialpedagogiskt centrum, ge stöd till personer med en viss typ av funktionsnedsättning.
- Som en pedagogisk yrkesman kapabel att utforma och implementera kvalitetsforskning i klassrummet, centret eller i det sociala sammanhanget, och vars mål är: a. Bidra till kunskapen om olika typer av funktionshinder och funktionell mångfald inom utbildningsområdet, b. Utforma effektiva interventionsprogram för målgruppen och c. Underlätta inkluderingen av elever med särskilda utbildningsbehov i klassrummet och i samhället.
Galleri
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Efter avslutad masterexamen i specialpedagogik kommer du att kunna arbeta inom:
Spädbarns-, grund- och gymnasieskolor, grundskolor med barn med behov av särskilt stöd där förstärkning och psykoedukativ intervention krävs, och i specialpedagogiska centra. Den nödvändiga utbildningen ges också till nuvarande terapeutisk pedagogiklärare för deras yrkes- och arbetskonsolidering.
Utöver praktisk kunskap bör vikten av vetenskaplig kunskap i pedagogisk praktik lyftas fram:
Utbildningsengagemanget hos Master i specialpedagogik med personer med behov av särskilt stöd innebär implementering av forskningslinjer för att fördjupa kunskapen om denna population inriktad på utveckling av instrument för tidig identifiering av behov av pedagogiskt stöd och interventionsstrategier i klassrummet. Forskning inom specialpedagogik skiljer sig från forskning inom utbildning på grund av variationen och särdragen hos den inblandade befolkningen och mångfalden av miljöer.