Magisterexamen i digital marknadsföring
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Träna som expert på digital marknadsföring vid det ledande universitetet inom online-metodik
Online Master in Digital Marketing utbildar dig som expert på de senaste trenderna inom online-marknadsföring som tillämpas på näringslivet och digitaliseringen av företag. Från ett innovativt program, baserat på praktiskt, interaktivt innehåll och verkliga fall, lär du dig SEO- och SEM-strategier, prestanda, sociala medier, e-post, mobil eller inkommande marknadsföring.
Dessutom kan du studera följande specialiseringar som ett komplement till Master i digital marknadsföring:
- Big Data Marketing (9 hp)
- Neuromarketing (12 hp)
- Reklamstrategier (12 hp).
Befälhavaren kompletterar din utbildning med praktiska workshops enligt de nya marknadskraven. Lär dig att använda viktiga verktyg som Google Ads, Google Analytics, SEO, SEM, Wordpress och Facebook Ads .
mål
Master i digital marknadsföring ger en omfattande kunskap om marknadsföring online som tillämpas på näringslivet. Med det lär du dig att fatta beslut, upptäcka möjligheter och definiera strategier som optimerar närvaron för alla företag på Internet.
Mästarens mål är:
- Att bemästra den strategiska inriktningen för marknadsföring som tillämpas på nätverket.
- Definiera framgångsrika strategier genom olika online-försäljningskanaler såsom sociala nätverk, multi-device eller affiliate-marknadsföring.
- Känn de tekniker som är nödvändiga för att skapa onlinebutiker.
- Tillämpa nyckelfaktorerna för design och hantering av en framgångsrik webbplats .
- Använd effektivt avancerade koncept i onlineannonsering , beroende på mål och strategier.
- Utveckla kommunikationsåtgärder och skapa innehåll i sociala och digitala medier.
- Lär känna verktygen för Business Intelligence inom onlinefältet, med verkliga fall av framgång och misslyckande på Internet.
- Utforma en CRM-strategi ( Customer Relationship Management ).
Allmän information
- Varaktighet: 1 läsår
- Personliga tentor: i slutet av varje termin
- ECTS-poäng: 60
- Metod: 100% utbildning online
- Live onlinekurser
- Personlig handledare
metodik
Leva online klasser
Vi erbjuder studenterna möjlighet att delta i live online-lektioner varje dag. Under dessa sessioner kommer eleverna att kunna interagera med läraren och lösa sina frågor i realtid, dela kunskap och erfarenheter. Träningsrytmen anpassas så långt det är möjligt till varje grupp elevers behov. Att inte delta i en live-klass betyder inte att du saknar det. Alla sessioner kan ses försenade, så många gånger du vill. Studenter som inte kan följa klassen live skadas alltså inte.
Didaktiska resurser
UNIR virtuella campus erbjuder ett brett utbud av innehåll för att förbereda varje ämne. Dessa material är organiserade på ett sätt som underlättar smidigt och effektivt lärande. På detta sätt är det möjligt att få tillgång till ämnen som utvecklar programmets innehåll, nyckelidéer för varje ämne (utarbetad av ämneslärarna), kompletterande audiovisuellt material, aktiviteter, läsningar och utvärderingstest.
Dessutom kommer du att ha tillgång till masterklasser om specifika ämnen och du kommer att kunna delta i forum, chattar och bloggar där du interagerar med lärare och kollegor, utökar din kunskap och löser eventuella tvivel.
Personlig handledare
På UNIR har varje elev en personlig handledare från dag ett, alltid tillgänglig via telefon eller e-post. Lärarrollen är grundläggande i varje studentbana eftersom den är den största länken till universitetet och dess referenspunkt under utbildningen.
Lärarna erbjuder personlig uppmärksamhet genom att ständigt övervaka varje elev.
- Lös tvivel om akademiska förfaranden, förfaranden eller specifika tvivel om ämnen.
- Hjälper till med studieplanering för att utnyttja tiden bättre.
- Rekommendera vilka didaktiska resurser plattformen ska använda i varje fall.
- Han är involverad i studenternas studier för att hjälpa dem att klara varje ämne.
Utvärderingssystem
För att bedöma uppnåendet av de mål som uppnåtts i mastern är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien. Den slutliga utvärderingen av lärandet genomförs med hänsyn till betyget som erhållits i följande punkter.
- Kontinuerlig utvärdering (lösning av praktiska fall, deltagande i forum, debatter och andra samarbetsmetoder och utvärderingstest).
- Slutlig ansikte mot ansikte undersökning.
- Magisteruppsats
Läroplan
Curriculum
första terminen
- Digital marknadsföringsplan (6 hp)
- Användarcentrerad design (6 ECTS)
- Digital reklam och SEM (6 hp)
- Marknadsföring av sociala medier (6 hp)
- Avancerad kundanalys (6 ECTS)
andra termen
- Mobil marknadsföring (6 hp)
- Inkommande marknadsföring och SEO (6 hp)
- Extern praktik (6 ECTS)
- Avslutande masteruppsats (12 ECTS)
Galleri
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Mastern erbjuder studenten många professionella möjligheter i kvalificerade och ansvarsfulla positioner.
Många är framväxande yrken som efterfrågar en specialistprofil inom digital marknadsföring där det fortfarande finns få yrkesverksamma på marknaden som är kvalificerade med en officiell magisterexamen, vilket utgör en stor möjlighet för våra studenter.
Vi understryker bland annat:
- Direktör för marknadsföring online
- Direktör för digital innovation
- Chef för e-affärer
- Chef för onlineannonsering
- Kundrelationschef
- Entreprenör för ditt eget digitala marknadsföringsföretag