MSc internationell modemarknadsföring
The University of Manchester Worldwide China Centre
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
GBP 19 500 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* kan betalas i fyra omgångar
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
När modeindustrin utvecklas, finns det ett större behov för modeföretagare att ha en stark teoretisk och tillämpad för att förstå den moderna modeföretagsmiljön. Den här kursen kommer att passa dina behov, oavsett om du vill förbättra dina kunskaper, gå in i modebranschen eller söka en högre position.
Vår unika online masterkurs i internationell modemarknadsföring bygger på de etablerade styrkorna hos våra långvariga, internationellt erkända kvalifikationer inom mode och textil. Den kombinerar akademisk spetskompetens med de utvecklingsfärdigheter som är nödvändiga för en karriär i den globala modeindustrin och gör att du kan arbeta och studera samtidigt.
Som framgångsrik examen kommer du att ha kunskapen och färdigheterna för att rusta dig för en fantastisk karriär inom mode och detaljhandel. Våra utexaminerade har säkrat yrken som köpare, marknadsförare och PR-chefer hos välkända, ikoniska varumärken som Condé Nast International, Issey Miyake, Nike, Adidas, Chanel, Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi etc.
Kursens höjdpunkter
- Värdefulla möjligheter att lära av ledande modeindustriexperter och chefer.
- Utveckla din karriär och odla ditt personliga varumärke med vårt alumninätverk.
- Bli en modemarknadsförare med en global vision.
- Chartered Institute of Marketing (CIM) ackrediterat.
Antagningar
Läroplan
Kursenheter
Internationell modemarknadsföring
- Nuvarande och framtida extern miljöanalys
- Tillväxtmarknader och metoder för marknadsinträde
- Global konsumentkultur och globalt medborgarskap
Strategisk varumärkeshantering
- Strategisk varumärkeshantering affärsmodeller och koncept
- Corporate branding och consumer branding
- Lyxigt varumärke marknadsföring
Mode konsumentbeteende
- Förstå marknaden och kundernas behov
- Inverkan av kulturella och sociologiska förändringar på konsumenter och marknader
- Opinionsledare och förändringsagenter och deras inverkan på att omforma modelandskapet
Mode marknadskommunikation
- Reklam och PR inom modebranschen
- Integrerad marknadskommunikation (IMC)
- Innovation och etik inom modemedia och kommunikation
International Fashion Retail Management
- Detaljhandelsdistribution och kanalutveckling
- Förstå omnikanalkonsumenten och deras kundresa
- Detaljhandelns köpcykel
Samtida frågor
- Etik, hållbarhet och modekonsumtion
- Innovationer inom digital teknik
- Upplevd konsumtion
Forskningsfärdigheter i praktiken
- Formulera forskningsfrågor
- Genomföra en litteraturgenomgång
- Forskningsdesign och etiska överväganden
- Effektiv datainsamling, analys, utvärdering och kommunikation