MS i digital marknadsföring och media
Yeshiva University
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
12 - 21 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 28 800 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
* Stipendier tillgängliga för dem som kvalificerar sig
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Under det senaste decenniet har digital marknadsföring och media skiftat från en nischkompetens till en obligatorisk kompetensdomän för marknadsföringspersonal. Med över 2 miljarder människor på sociala medier över hela världen och Google ansvarar för 96 procent av all smarttelefonsökningstrafik, verkar det som om marknadsföringslandskapet snabbt blir digitalt. Denna omvandling skapar spännande, välbetalda karriärer för marknadsförare som har efterfrågade digitala marknadsföringsfärdigheter. Bara i New York City finns det tiotusentals nuvarande lediga jobb i digitala och sociala medier och mer än 25 000 positioner inom marknadsföring och marknadsanalys.
För att förbereda studenterna för karriär inom dessa branscher drar programmet från media och design, kommunikation, samhällsvetenskap och informationssystemfält. Studenterna kommer att slutföra ett projektbaserat läroplan som är utformat för att utveckla strategiska tänkare, handlare och framför allt morgondagens marknadsförare.
I detta program ska eleverna:
- Behärska sociala medier marknadsföring, SEM, SEO, mobil, e-post, innehåll och video marknadsföringsmetoder.
- Skapa datadrivna insikter och KPI: er med de senaste verktygen och teknikerna inom marknadsföringsanalys som Google Trends, Google Analytics, R och Tableau.
- Arbeta med projekt för riktiga startups genom YU Innovation Lab.
- Lär dig krångelarna i marknadsföringshantering och arbeta med leverantörer.
- Studera med branschledande professorer och bygg ett professionellt nätverk i New York City.
Stipendier är tillgängliga.
Curriculum
Det flexibla 30-poängsprogrammet är utformat för att göra det möjligt för studenter att arbeta medan de avslutar sin examen med kursalternativ online och på campus. Studenter har friheten att bara ta kurser som intresserar dem och skapa sin egen väg inom programmet.
Gradskrav
Studenterna kan välja mellan två spår:
- Digitala och sociala strategier
- Marknadsföring Analytics
Alla elever tar sex kärnkurser (18 hp), inklusive en individuell, projektbaserad capstone-kurs genom YU Innovation Lab:
Kärnkurser
- Marknadsföringshantering och strategi
- Konsumentforskningsmetoder
- kommunikationer
- Brand Management
- Konsumentbeteende och Customer Relationship Management
- Capstone
Digitala och sociala strategier Spårämnen
- Applied Social Media
- Digital Storytelling
- Webbdesign och användarupplevelse
- Web Analytics och SEO
- Särskilda ämnen
- Oberoende studie
- Praktik
Marknadsföring Analytics Spårämnen
- Strukturerad datahantering
- Prediktiv Analytics
- Visuell design och berättande
- Web Analytics och SEO
- Särskilda ämnen
- Oberoende studie
- Praktik
Vem ska ansöka
Befälhavarna i Digital Marketing och Media är idealiska för dem som vill vinna sig över marknadsföringsprinciper och färdigheterna att tillämpa dem på marknadsstrategi.
Våra marknadsföringsmästare öppnar dörrar för tidiga och mellersta karriärmarknadsförare, nyutexaminerade och karriärväxlare som vill bli ledande inom marknadsföringsledning. Studenter kommer från en rad olika bakgrunder inklusive, men inte begränsat till, grafisk design, sociala medier, journalistik, fotografi och videoproduktion.
Karriärer
Kandidater från programmet kommer att förberedas för karriärer som
- Marknadschef
- Creative Director
- Digital Marketing Manager
- SEO / SEM Manager
- Försäljningschef
- Brand Manager
- Produktutvecklingschef
- PR-chef
- Marknadsundersökningsanalytiker
- och mer
Programdirektör
Maria Blekher, MBA, Ph.D., chef för MS i marknadsföring
En del av Katz grundande team, Dr. Blekher har en MBA och en doktorsexamen. i marknadsföring från Ben-Gurion University of the Negev i Israel. Dr Blekher anser att kunskap har makten att skapa förändring och bör användas och praktisk. Hon utvecklade den unika kursen Business in the Israeli Environment för Sy Syms School of Business där hon också undervisar om principer för marknadsföring och marknadsundersökningar. Hon har också undervisat i avdelningarna Management, Business Administration och Industrial Engineering Management på både forskarnivå och grundnivå vid Ben-Gurion University. Dr. Blekher är grundaren av MadeInIsrael.Info - en online-utbildningsplattform som ansluter det amerikanska judiska samfundet till Israel genom att ge information om israeliska affärer och varumärken.
antagning
Framgångsrika kandidater för online MS i Digital Marketing and Media-programmet måste ha en kandidatexamen från ett ackrediterat college eller universitet. Sökande måste slutföra onlineapplikationen och lämna in följande:
- Officiella utskrifter från alla universitet deltog
- Personligt uttalande som beskriver dina mål och ditt engagemang för att bidra till och slutföra MS-programmet
- Två akademiska eller professionella rekommendationsbrev
- TOEFL-poäng (för icke-modersmål)
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.