MBA Digital Marketing med specialitet i e-handel eller försäljning
Instituto Europeo de Posgrado - Colombia
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1500 timmar
Takt
Deltid
Studieavgifter
COP 30 655 625 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Denna MBA gör att du kan förvärva en global och integrerad vision för företagsledning genom att behandla olika affärsområden samtidigt som du studerar djupgående material inom Digital Marketing. Dessutom kan du specialisera dig i försäljning eller e-handel.
Dubbelgrad - Universidad Europea de Monterrey
Tack vare avtalet från European Graduate Institute med European University of Monterrey erbjuds denna MBA med en dubbel grad av hög prestige på internationell nivå.
Varför välja den här MBA?
Du kommer att bli en professionell listad, kvalificerad att inneha ledande eller mellanliggande positioner, Digital marknadsföring, lärande med de senaste multimedianyheterna, strategier, tekniker och verktyg i online-miljön.
- Det gör att du framgångsrikt kan möta utmaningen med digital transformation i organisationer.
- Det ger dig en global vision av företaget och Digital Marketing, så att du kan förstå vikten av detta område för att uppnå organisationens strategiska mål.
- Du kommer att fördjupa dig i de senaste online marknadsföringsverktygen och trenderna och deras kommersiella implikationer.
- Du kan välja resplanen i e-handel eller i försäljning, ge ett försegling av värdet för din examen och få ett ytterligare examensbevis beroende på den valda specialiteten.
- Du kommer att utbildas av en expert-tränare utvald av Google för att få Google AdWords-certifiering (Shopping Advertising).
Närhet och anpassning
Kontakt av studenter, lärare och handledare är kontinuerlig genom den virtuella plattformen, den kommer också att ha:
- Total tillgänglighet av material (24/7).
- Ökar tvivel när som helst på dagen.
- Kontinuerlig kommunikation genom diskussionsforum.
Tack vare detta och innehållets struktur är utvärderingen av programmen grundläggande.
Läroplan
Program
gemensamma ämnen
- Ledarskap av högeffektiva team
- Digital marknadsföring och digitala trender
- Inbound Marketing, Digital Advertising och Social Media Marketing
- CRM och kundförvärv och hantering. Från e-postmarknadsföring till affiliate
- Mobil marknadsföring
- Finansiering för affärsbeslut
- Sökmotorpositionering. Google Adwords. SEO, SEM och PPC
- Analytics, data och digital forskning
- Strategisk riktning: Jakten på konkurrenskraftig excellens
- Affärsentreprenörskap och affärsplan
- TFM. Google Shopping-certifiering
Resplan för försäljning
- Digital försäljning. Kollaborativ ekonomi och strategiska allianser
- Distributionskanaler: Omnikanal
- Utmaningarna för kommersiell ledning i det digitala samhället: Försäljningsledning och planering
- Trender och utmaningar inom marknadsföring och försäljning – föreläsningsserie
Resplan för e-handel
- e-handel: nuvarande situation och trender. Design och marknadsföring
- Plattformar, modeller och hantering av en e-handel
- Business Intelligence och Analytics tillämpas på e-handel
- Trender och utmaningar inom e-handel – föreläsningsserie
Stipendier och finansiering
Studiehjälp - Finansiering
Institutet har ett stipendieprogram som kan täcka upp till 35% av undervisningskostnaden. I varje utlysning erbjuds ett begränsat antal stipendier baserat på kandidaternas personliga, yrkesmässiga eller ekonomiska situation.
Det finns också särskilda finansieringsvillkor för att hjälpa studenterna att ta på sig kostnaden för kursen genom ett system med uppskjutna betalningar.