Civilingenjör i informationssystem och digital innovation
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nyckelinformation
Campus läge
Online Cyprus
språk
Engelsk,
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 10 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Introduktion
Programmet är ackrediterat av Cyperns myndighet för kvalitetssäkring och ackreditering inom högre utbildning (CYQAA)
Civilingenjören i informationssystem och digital innovation är ett innovativt och tvärvetenskapligt program med målet att integrera kunskapen om design och utveckling av informationssystem med den disruptiva tekniken för digital innovation. Exempel på sådana störande tekniker är Big Data, Internet of Things, Artificial Intelligence, Blockchain och Robotics.
Numera har tekniken en enorm inverkan på affärsverksamheten. Formeln för affärsframgångar är enkel: driv innovation med informationsteknik. Att inse de utmaningar som tekniken innebär är nyckeln för att lyckas med dina affärsmål, behålla och öka antalet kunder i processen. Därför är det oerhört viktigt att integrera ny teknik i företag. I våra dagar prioriterar många företag innovation som en nyckel till deras affärsstrategi. Därför är det avgörande för företag och deras chefer att förstå teknik, bygga upp sin tekniska skicklighet, implementera teknik som är viktig för dem och få en fördel i att hantera sin organisation.
MSc i informationssystem och digital innovation syftar till forskarutbildning och vetenskaplig specialisering inom informationssystem och digital innovation, med inriktning på mer yrkeskunskap och bredare utbildning av studenter med ett specifikt intresse för detta ämne. Det riktar sig främst till akademiker inom datavetenskap, datateknik och ekonomistudier.
Fördelar med programmet
- Den internationella prestige och erkännandet av Neapolis University of Pafos.
- Utmärkt akademisk personal med stark kompetens inom de lärda ämnena.
- Internationellt samarbete med många universitet.
- Användning av avancerad teknik och resurser.
- Lärarpersonalen har hög akademisk kaliber.
- Konkurrenskraftiga studieavgifter.
Antagningar
Läroplan
Programmets struktur
Varaktigheten av dessa studier är tre terminer. Bidrag till MSc i informationssystem och digital innovation hålls i september och februari/mars varje läsår. Varje kurs varar en akademisk termin. Alla studenter som är inskrivna i MSc i informationssystem och digital innovation, antingen under vinterterminen eller vårterminen kan välja kurser som erbjuds under relevanta terminer. För att lyckas genomföra sina studier måste studenterna samla totalt 90 högskolepoäng (ECTS).
I enlighet med relevanta tillkännagivanden från myndigheten för kvalitetssäkring och ackreditering i högre utbildning har studenterna möjlighet att genomföra sina forskarstudier under två akademiska terminer (12 månader) så länge de påbörjar sin magisteravhandling under första eller andra terminen av sina studier, inklusive sommarperioden. I så fall kan slutförandet av magisteravhandlingen förlängas under sommaren med en eller två månader. I vilket fall som helst förblir den totala ECTS 90.
Övergripande, Målet med MSc i informationssystem och digital innovation är att ge varje student, antingen med en affärs- eller datavetenskaplig bakgrund, med en omfattande förståelse för hur man använder digital teknik för att förbättra företag i dagens digitala ekonomi och för att utforska lednings- och innovationsaspekterna av informationsteknik. Företag utvecklas mer på grundval av ny teknik, skapa ett kritiskt behov för yrkesverksamma som tar med sig färdigheter inom både företag och teknik. Det yttersta målet för denna Master in Information Systems and Digital Innovation är att överbrygga klyftan mellan företag och teknik, vilket ger våra akademiker en tydlig marknadsfördel.
För att få sin magisterexamen är studenterna också skyldiga att genomföra en magisteravhandling. Forskningsförslaget lämnas in av studenten, som kan begära en av handledarna som handledare. Examensarbetet kan lämnas in i upp till ett läsår efter avslutad andra termin. Avhandlingen ska vara relevant för innehållet i forskarstuderandens studier och ska vara original.
Schema
Civilingenjör i informationssystem och digital innovation är uppbyggd enligt följande:
Termin 1
- DIS507 Störande teknik
- DMBA583 Digital innovation och entreprenörskap
- DMETH600 Forskningsmetodik
- DIS503 IT-projektledning
Termin 2
- DIS508 Big Data och analys
- DIS501 Analys och design av informationssystem
- DIS502 Programmering av problemlösning
Val av 1 Valfri kurs från:
- DIS504 Informationssäkerhet
- DMDB505 Digital marknadsföring
- DIS505 Mobil applikationsutveckling
Termin 3
- DIS510 Avhandling Obligatorisk
Undervisnings-, inlärnings- och bedömningsmetoder
Under läsåret, för var och en av kurserna, hålls utbildningar enligt följande: sex (6) två timmars möten med föreläsaren för varje kurs, som ansvarar för att informera, vägleda, ge råd och utvärdera studenter. Dessa möten riktar sig främst till allmänt stöd från studenter såväl som i utarbetandet, fördjupning, och utveckling av allt som studenterna studerar. Studentens närvaro vid dessa möten är inte obligatorisk. Erfarenheten hittills har dock visat att studentens deltagande i dem bidrar till en större förståelse av ämnet, och dessutom ökar sannolikheten för mer positiv studentprestation, både i halvtidsbedömningarna och i slutexaminationerna.
Varje kurs utvärderas genom en halvtidsbedömning som uttryckligen nämns i studieplanen och studiehandböckerna (uppsatser, litteraturkritik, artikelmanuskript till universitetets studenttidskrift etc.) under terminen, och slutprov i slutet av terminen på lämpliga platser identifierade i tid, beroende på studenternas geografiska fördelning. Skulle en student inte delta i tentamen, eller har underlåtit att ta en vinter- eller vårterminstentamen, han eller hon har rätt att ompröva tentamen.
Halvtidsbedömning kan ta olika former som beskrivits tidigare som uppsatser, forskningsartiklar, presentationer, litteraturkritik, bokrecensioner mm under terminen och motsvarar 40% av slutbetyget, medan sluttentamen är 60%. För att studenten ska lyckas med en kurs måste han/hon ta både slutbetyget och halvtidsbedömningen minst 50%. Interaktivitet och formativ bedömning ingår i inlärnings- och undervisningsmetodiken.
Under den tredje terminen avslutar studenterna sin avhandling som motsvarar 30 hp. Avhandlingens längd beror på typen. När det gäller en bibliografisk avhandling kan det inte vara mindre än 12 000 ord och mer än 15 000 ord. Bibliografin, bilagorna, och abstraktet ingår inte. Efter inlämning lämnar handledaren en skriftlig och motiverad rapport, med studentens samtycke, till kommitténs ledamöter. Stöd för avhandlingen sker offentligt eller via en elektronisk videokonferens inför en tre-medlemskommitté.