Bachelor i marknadsföring (Hons)
London School Of Design And Marketing
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk, Spanska, Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
27 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 11 385 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* £ 2,850.00 per skede (3 etapper)
Introduktion
Vi är en brittisk baserad leverantör av onlineutbildning, tillgänglig över hela världen på 3 olika språk.
Varför en kandidatexamen i marknadsföring?
I en global och mycket konkurrenskraftig ålder måste företagen sätta sig ifrån och förvärva specialiserade personalresurser. Detta behov ökar sökandet efter högkvalificerade experter med avancerad marknadsföringskunskap, starka kunskaper i problemlösning och strategiskt och kreativt tänkande.
London School Of Design And Marketing Bachelor i marknadsföring kommer att vara ett viktigt steg i din karriär och ge dig tre nyckelverktyg:
- Kunskap: Att förvärva stark kunskap om begrepp, verktyg, modeller och metoder.
- Färdigheter: förmåga att skapa, planera, genomföra och leda framgångsrika projekt;
- Attityd: utveckling av personliga nyckelfunktioner, såsom strategiskt tänkande, metodik, autonomi, flexibilitet och självförtroende.
LSDM: s kandidatexamen i marknadsföring är uteslutande online och finns tillgänglig på engelska, spanska och portugisiska.
London School Of Design And Marketing : Where Passion blir ett yrke
Undervisande personal
Vår lärare består av kvalificerade, erfarna och välrenommerade lärare. Förutom doktorandnivå akademisk grad, presenterar de väletablerade yrkeskarriärer och förbinder den akademiska komponenten med arbetsmarknaden.
Tutor Center
LSDMs studenter övervakas varje vecka genom ett handledningssystem som består av ett team av specialiserade handledare inom marknadsföring, med magisterexamen och flera års beprövad erfarenhet. Vårt handledningssentrum finns också på engelska, spanska och portugisiska.
Läroplan
Översikt över kursen
Introduktion
Vår BA i marknadsföring tar ledningen inom kreativt tänkande för att hitta nya lösningar inom marknadsledningsvärlden. LSDMs studenter kommer att lära sig djupgående om marknadsföringsmetoder i företagssammanhang. Dess mycket praktiska komponent kommer att visa dig hur du skapar ett ramverk för marknadsföringsstrategier och analys- och utvärderingsprocesser och tekniker.
Lärande färdigheter
Vår kandidatexamen i marknadsföring förbereder yrkesverksamma för flera områden av marknadsföring och ledning, och erbjuder en avancerad och heltäckande högre utbildning, samordnad och stödd av den senaste utvecklingen inom de vetenskapliga och tekniska områdena. Kursplanen för LSDMs kandidatexamen i marknadsföring har utvecklats och uppdelat i 3 separata steg:
Steg 1
Det första steget, som motsvarar det första året, syftar till att utrusta eleverna med kunskap och förståelse för begrepp, verktyg och modeller inom marknadsföringens nyckelområden. Du kommer att titta på nya sätt att definiera affärskoncept och problem relaterade till marknadsföringsledning samt tillämpa forskningsverktyg och metoder genom att utveckla följande färdigheter:
- Djup förståelse för begreppet marknadsföring, dess räckvidd och relevans nuförtiden;
- Integration och förståelse av nuvarande förvaltningsmodeller, baserade på DDA-trilogin (Diagnostic, Decision, Action);
- Identifieringen av möjlighetsfönster</strong>, baserat på en solid diagnostik;
- Balansen mellan diagnostik och marknadsföringsstrategi;
- Kalibrering och strategibeslut, artikulera mål, segmentering, fokus, positionering och marknadsföringsmix;
- Handlingsplaner fokuserade på utförandeprinciper, centrerade på individers och organisationers tillfredsställelse och samtidigt förenliga med miljön och företagets mål.
Steg 2
Den andra etappen kommer att fokusera på att planera, leda och avsluta projekt. Du kommer att utveckla forskningsförmåga och kunna bygga rapporter om data, idéer, fynd och/eller rekommendationer, förbereda kvalitetspresentationer, använda statistikverktyg för att samla in, analysera och tolka data, använda möjligheter till personlig utveckling och experimentera med nya idéer och beteenden.
Steg 3
Det tredje och sista steget samlar kunskaperna från tidigare kursenheter så att du kan utvecklas med självförtroende, realism och entreprenörskap. LSDMs studenter kommer att utveckla sitt slutkursprojekt genom att lära sig följande färdigheter:
- Flexibilitet: förmåga att hantera olika projekt och perspektiv;
- Förtroende: tro på sina egna färdigheter och prestationer;
- Realism: göra en snabb bedömning av sina egna färdigheter;
- Entreprenörskap: förmåga att utveckla och sälja en idé, produkt eller verksamhet;
- Att ha ett öppet sinne och internationellt tänkande, utveckla ett proaktivt beteende
Strukturera
Vår kandidatexamen i marknadsföring är 100 % online, designad för flexibelt lärande, utan ett fast schema. Med andra ord kan LSDMs studenter definiera när eller var de kan komma åt vårt innehåll. Endast slutuppgifterna och specifika presentationer kommer att schemaläggas i ett fast schema.
Om cirka 30 månader kommer LSDMs studenter att ha avslutat vår kandidatexamen i marknadsföring ackrediterad av University for the Creative Arts (UCA), ett av de bästa kreativa universiteten i Storbritannien.
Undervisnings- och inlärningsmetoder som används i denna kurs:
- Undervisade på engelska, spanska och portugisiska
- Kurs med 3 nivåer och totalt 26 läroplansenheter
- Enheternas innehåll är asynkront och organiserat efter veckoämnen
- 24 timmars tillgång till innehållet när och var du vill
- Vårt Tutor Center fungerar som ett stöd- och interaktionsverktyg för våra studenter
- Onlineresurser (såsom föreläsningar, seminarier och diskussioner, handledningar och feedbacksessioner, forum, diskussionsgrupper online och praktiska övningar).
Galleri
Idealiska studenter
Vår kandidatexamen i marknadsföring är avsedd för studenter, yrkesverksamma, chefer och entreprenörer med ambition eller en etablerad karriär inom marknadsföringsbranschen. Studenter kommer att få möjlighet att arbeta inom kommunikationsbyråer, produktutveckling eller tjänster, marknadsundersökningar, digital marknadsföring och reklam, och ta på sig rollerna som marknadschefer, kreativa, kundansvariga, företagschefer, bland andra.